Avatar billede heenet Novice
07. august 2013 - 11:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udvidet skrivebord på 3 FullHD skærme

Jeg vil gerne kører udvidet skrivebord på 3 aktive skærme i FullHD på min Asus bærbar G53S.

Jeg er blevet anbefalet en HDMI splitter, men så vidt jeg kan læse mig frem til, så viser den vel det samme på alle skærme?

Jeg har selv kigget på en HP Dual Output USB Graphics Adapter.
http://www.edbpriser.dk/grafikkort/hp-dual-output-usb-graphics-adapter-id-7112401.aspx
Så vidt jeg kan se, så kan jeg med denne via mit USB 3.0 stik tilslutte 2 skærme, udover de 2 skærme jeg i forvejen kører med, ikke at jeg har plads til dette :-)
Men det kunne jo være rart lige at hører nogle praktiske erfaringer med dette?

Jeg er lige skiftet til Windows 8, og mht. spil, som muligvis ikke vil kører fantastisk på et USB grafikkort, så kan jeg vel bare kører disse på det indbyggede grafikkort, så den 3. skærm er kun til kontorbrug.

Hvis dette er en hovsaløsning, så er jeg ikke afvisende for at investerer i en ny bærbar PC, hvis der er andre der løser problemet bedre end min. Jeg har tidligere fået oplyst at HP og/eller Lenovo har en dockingstation som understøtter mere en 2 aktive skærme?

På forhånd tak :-)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
07. august 2013 - 14:39 #1
Jeg ved ikke så maget om "Hardware PC", men jeg ved i hvert fald at man skal have et grafik kort med 1GB ram per skærm.
Avatar billede heenet Novice
07. august 2013 - 16:48 #2
Burde det ikke betyde, at man skal have 2 GB RAM for at kører FullHD på 2 skærme? Det gør jeg nu uden problemer, og jeg har "kun" 1536 MB GDDR5 RAM.

Jeg har et Nvidia Geforce GTX 560m grafikkort, og Dual Link DVI support, så jeg skulle eftersigende kunne bruge en Matrox DualHead2Go DP eller TripleHead2Go DP.
Er der nogen der bruger dette på en bærbar uden Displayport, men med HDMI 1.4, og kan det kører FullHD?

Der må vel for dælen være nogen der kører udvidet skrivebord på mere end 2 skærme i FullHD?!?!? Hvordan gør I?
:-)
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
08. august 2013 - 10:30 #3
Hvad gør du får at få de to skærme til at virke?.
Avatar billede heenet Novice
08. august 2013 - 23:42 #4
Jeg bruger skærmen på den bærbare sammen med alm. fladskærm tilsluttet til computerens HDMI stik, og så er det jo bare Windowstast+P og vælge "Udvid". Jeg kan tilslutte en skærm mere via VGA, problemet er bare, at jeg kun kan have 2 af de så 3 skærme aktive ad gangen.

Undrer mig en del af der ikke er nogen der ved noget om dette. Jeg har spurgt 2 større forhandler, hvor den ene mener det kun er DualHead2Go DP eller TripleHead2Go DP, der kan løse det, og det kun hvis jeg har Dual Link DVI support.
Mht at bruge USB 3.0 grafikkortet, så mener den ene forhandler, at det vil virke, og den anden mener det vil...
Avatar billede heenet Novice
23. september 2013 - 17:58 #5
hmm