Avatar billede lisc Juniormester
27. juli 2013 - 10:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

NAS drev til TV der ikke er DLNA certificeret

Hej.
Jeg overvejer at købe et NAS drev. Det ville så være super hvis jeg kunne se mine gemte videofiler direkte på mit TV, men mit TV er ikke  DLNA certificeret.

Findes der en dims som kan fobinde et tv med et NAS drev der kører DLNA?

Er DLNA det mest anvendelige system at bruge eller er der andre NAS systemer der er mere anvendelige?

Er det i sidste ende alligevel mest smart at se film fra et NAS drev via f.eks. en bærbar, fordi den kan klare alle videoformater?

:0)
Lisbeth
Avatar billede chalde Seniormester
27. juli 2013 - 10:17 #1
Der findes mange muligheder for at streame fra NAS hvis TV'et ikke undersøtter det.
Personligt bruger jeg hhv. en HTPC med Windows 7 og XBMC i stuen og en WDTV i soveværelset. Begge dele har ikke haft problemer med forskellige formater endnu.

Alternativt kan man købe en: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=780601
Så får du endnu flere muligheder end f.eks. WDTV til en billig penge. Der kan man f.eks. også installere XBMC.
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. juli 2013 - 11:03 #2
Synology som NAS.
Og så en popcorn hour (dette er dog en ekstra boks ved dit TV)
Avatar billede puren Ekspert
27. juli 2013 - 11:17 #3
jeg købte denne pakke http://raspberrypi.dk/produkt/raspberry-pi-startpakke-medium-udgave/ og har installert XBMC og så er min mobil bare fjernbetjening
Avatar billede lisc Juniormester
27. juli 2013 - 15:23 #4
Øhh... Ok, jeres svar er sikkert super gode, jeg forstår bare ikke et dyt :0)
HTPC, XBMC, WDTV og så med popcorn???
Kunne vi gå lidt ned på dummyniveau?

Altså, en kasse med harddiskplads som via wifi kan dele mine filer mellem diverse pc'ere i husstanden er et NAS drev, ikk? Er det ligemeget hvilket NAS drev?

For at jeg kan se videofiler direkte på mit tv, som ikke er DLNA certificeret, kan jeg så købe en anden model NAS drev? Hvad skal sådan én så hedde i specifikationerne?

Sådan en Rikomagic, skal man bare proppe sådan én i tv'et og så kan det snakke med det DLNA NAS drev?

Hvad man skal gøre med denne Raspberry Pi Startpakke, aner jeg slet ikke...
Avatar billede lisc Juniormester
27. juli 2013 - 15:29 #5
Nåå... En Rikomagic laver et tv om til en tablet. Den har ikke for gode anmeldelser og ville det ikke være det sammen hvis jeg kobler min android tablet til tv'et via HDMI?
Avatar billede puren Ekspert
27. juli 2013 - 17:03 #6
Raspberry Pi er en micro computer. den er lille og 100% lydløs bruger kun 3-5 watt. på denne lille micro computer kan man installer programmet XBMC (en afspiller a la windows media player)..

Raspberry Pi boxen sættes til tv`et via HDMI og netværk/internet og strøm

det er ikke out of the box løsning... det koster nok også en lørdag eller 2 men muligheder er endeløse

en hurtig tube video her http://www.youtube.com/watch?v=blqWAS7xFZA
Avatar billede lisc Juniormester
28. juli 2013 - 11:32 #7
@puren
Så det store spørgsmål: Kan Raspberry så se et NAS drev der kører med DLNA? Så ville opgaven jo være løst :0)
Avatar billede puren Ekspert
28. juli 2013 - 12:44 #8
lisc>> jeg har ingen problemer med at se min nas eller andre windows delte mapper fra min Raspberry... og så er det bare et HDMI kabel mellem Raspberry og dit tv
Avatar billede lisc Juniormester
28. juli 2013 - 13:50 #9
Fint, så er det vist det bedste svar på mit spørgsmål.
Sender du et svar så jeg kan afgive mine points?

Tak for hjælpen
:0)
Lisbeth
Avatar billede puren Ekspert
28. juli 2013 - 13:56 #10
et svar