Avatar billede Pussykat Praktikant
27. juli 2013 - 08:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HP laptop starter ikke

En HP laptop vil ikke starte rigtigt, den tænder der kommer lys i alle lamper og så sker der ikke mere. Kan ikke høre blæseren spinde eller harddisken køre. har prøvet opstart på dvd/cd.
Har taget alt strøm fra og hold start knappen nede i 30 sekunder og så prøvet at starte igen. har prøvet at tage Ram klodserne ud og starte og sat dem i en for en og prøvet at starte igen intet resultat der kommer intet på skærmen. har prøvet med ekstern skærm som laptoppen dog ikke fandt.
Jeg mistænker død bundkort, hvad tror I?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. juli 2013 - 09:21 #1
Du kan prøve med kun 1 RAM klods af gangen, på skift (de er næppe begge defekte samtidig).
Du kan prøve at fjerne HDD inden opstart (målet er i første omgang billed, ikke opstart).

Hvis pcen plejer at kunne starte med strømforsyningen, men uden batteri, så giv det et skud.

Alle forsøg laves med og uden ekstern skræm.

Desværre har du prøvet de mest alm trick og skal være heldig hvis et af ovenstående hjælper.

Defekt bundkort kunne (som du er inde på), desværre være et godt bud.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. juli 2013 - 09:22 #2
Defekt grafikkort er et andet.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2013 - 11:26 #3
Hej Pussykat og velkommen til.
Hvilken HP model er det?
Skulle vel ikke være DV6000 eller 9000 modellen, som har et problem i den retning?
Er det dette problem du oplever?
http://www.youtube.com/watch?v=bnkQNmKauEc
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2013 - 11:29 #4
Problemerne som der er vist her fremkommer i alle modeller af Dv serien fra dv 2000 og opefter. Derudover er der et par Compac modeller der også har problemet. Det fortælles der også om i video.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. august 2013 - 18:44 #5
Er der liv i denne tråd eller skal vi bare afmelde den?
Avatar billede Pussykat Praktikant
24. november 2013 - 07:50 #6
Tak for hjælpen til jer alle sammen.
jeg fik liv i bæbaren ved at formatere harddisken og geninstallere windows, nogle uger senere gjorde den dog det samme igen, så tog jeg batteriet ud og nu virker den.
Avatar billede Pussykat Praktikant
24. november 2013 - 07:51 #7
skriv et svar så får I point
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2013 - 09:26 #8
ping