23. juli 2013 - 22:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Window'et går ned bag taskbaren.

Mit "window" plejede at sidde således, at bunden af vinduet faldt sammen med toppen af "taskbar'en."  Det er for nyligt ændret således at bunden af vinduet falder sammen med bunden af taskbaren.  I de fleste applications skjuler taskbaren det nederste stykke af vinduet.  I andre applicationer skjuler vinduet taskbaren.

Jeg ved ikke hvad der har forårsaget ændringen.  Det er sandsynligvis noget en af mine ti tommelfingre er kommet til at trykke på, men hvad, og hvordan kommer jeg tilbage til at vinduets underside falder sammen med taskbarens top?  Mit styresystem er windows 7.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juli 2013 - 00:23 #1
Har du prøvet at højreklikke på din taskbar, vælge egenskaber/properties... Auto hide the taskbar (husker ikke lige hvad det hedder i dansk version, men noget i retning af Auto gem taskbar)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juli 2013 - 00:25 #2
EVT også: Lock the taskbar.
24. juli 2013 - 06:42 #3
Før jeg spurgte her på forummet havde jeg spurgt en 'computer-freak', og han begyndte også med auto hide taskbar (og lock taskbar, som imidlertid ikke gør nogen forskel.)  Men auto hide taskbar fjerner jo (midlertidigt) taskbaren.  Det jeg gerne vil tilbage til er at få vinduet til at slutte ovenover taskbaren.  Hvis hele skærmen er 700px høj og menu bar og navigation bar for over fylder 40px og taskbaren forneden fylder 20px, så skal vinduet fylde de resterende 640px.  Hvordan kommer jeg der tilbage?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2013 - 17:08 #4
systemgendannelse til før problemet opstod, er det overvejet?
Du mister jo ikke filer/mail ved det. Kun programmer i den periode du går tilbage vil gå tabt.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. juli 2013 - 17:37 #5
Fair nok, dit valg, jeg hader ikke at ha hele skærmen, når jeg ikke har brug for taskbar.
24. juli 2013 - 21:32 #6
NielsErikK, men kender du svaret på mit spørgsmål, hvordan jeg opnår det du hader, ikke at have hele skærmen men at skærmen kun går til toppen af taskbaren?  Sådan var det indtil for nyligt.  Jeg må så have gjort et eller andet, og jeg prøver at komme tilbage (uden systemgendannelse hvis muligt.)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. juli 2013 - 02:13 #7
Jeg ved ikke hvad du har fået lavet, jeg ville forsøge løsningen som 220661 har postet.

Du mister IKKE data ved den løsning, han taler IKKE om reinstall af Windows.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
25. juli 2013 - 02:16 #8
(som han nævner vil det dog gå ud over ting du har installeret, samt driver opdateringer siden sidste system-gendannelsespunkt.)

Du vil kunne finde og gemme evt save-games, for at lægge dem ind på plads til aller sidst.
26. juli 2013 - 12:26 #9
Jamen så skal jeg nok igang med en system gendannelse.  220661, opretter du et svar så vi kan få spørgsmålet lukket?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2013 - 11:03 #10
Ja det gør jeg. Tak for henvisning NielsErik :-)