Avatar billede TheJyde Nybegynder
23. juli 2013 - 12:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP! - Insekter i Apple Thunderbolt Display!

Hejsa!
- Sommeren er kommet til Danmark, og det er blevet rigtigt varmt, derfor har jeg selvfølgelig haft mit vindue stående åben ved kontoret. Pludselig er der sneget sig omkring 5-10 af de der "gnavpotter" ind I SKÆRMEN!!
- Jeg kan altså ikke fjerne dem med hånden, og som det ser ud er de forskellige "lag" inde i skærmen. Nogle er altså tydelige (fremme mod glasset) mens andre er utydelige (længere bagud mod LCD).

Det er en virkeligt lækker skærm (Apple Thunderbolt Display 27" - fra foråret 2012), så det er virkeligt irriterende med små bevægelige punktummer på skærmen.

Er der nogen, der har oplevet dette før, eller har nogle gode idéer til, hvad jeg kan gøre?

- Jeg har prøvet ting som at støvsuge rundt ved kanterne, og specielt ved udluftning, huller, og stik.
- Muligvis er der kommet lidt færre ved det, men der er altså stadig et par stykker.. :(

- Til info er det denne skærm: http://www.apple.com/displays/

Så pleease!! Hjælp!

Mvh. Jesper
Avatar billede puren Ekspert
23. juli 2013 - 13:15 #1
set med reklamations brillerne er der intet i vejen med den...

så mulighed 1... nyd dem (og be til at de dør og resterne af dem drysser den i bunden af skærmen)

mulighed 2... skild skærmen ad

mulighed 3... køb en ny skærm
Avatar billede TheJyde Nybegynder
23. juli 2013 - 13:25 #2
Tror jeg forsøger mig med to'eren... Den er nok den mest effektive og billigste.. Har lige tjekket det på nettet.. Og det er vist ikke så slemt.. Skal blot tage glasset af med en sugekop, da den er sat fast med magneter.. :)
Avatar billede puren Ekspert
23. juli 2013 - 13:33 #3
hehe go for it... huske lige at smide en evt. guide så andre kan få glæde skulle de komme i samme båd
Avatar billede chalde Seniormester
23. juli 2013 - 14:03 #4
Hver sommer ser man mange af disse sager, men ligeledes ser man mange få løst problemet gennem reklamationssager.
Dog har man ofte hørt at Apple ser stort på det, men umiddelbart ville jeg mene at det er et forsøg værd (ved ikke om der står i brugsansivningen for skærmen at man skal holde området omkring den fri for små dyr).
Avatar billede TheJyde Nybegynder
23. juli 2013 - 15:09 #5
Så fik jeg løst problemet med "bugs".. :)

Det kan bestemt også anbefales, selvom der ikke er insekter i skærmen. Jeg pudsede min samtid med, og wow! Farver og pixels er meget skarpere nu! :)

- Her er lige en lille vejledning til andre med Apple Thunderbolt Display / iMac:

1. Læg skærmen på et plant niveau.
2. Find en sugekop til glas (GPS-holder og lign.)
3. Sæt holderen fast nederste højre hjørne (var hvad der virkede for mig).
4. Træk ligeså forsigtigt glasset opad, til den går løs fra skærmen.
5. Tag nu fat i glasset og tag det af.
---
6. Når du har rentgjort sætter du glasset forsigtigt på igen, så den passer. (Der er nogle "nåle", som skal passe ind i nogle huller) - Pas på fingrene, når du sætter den fast, der er magneter hele vejen rundt, og den sætter sig dermed hårdt fast med det samme.
7. Færdig!! :)

Håber nogle kan bruge det. :)