Avatar billede akiro Nybegynder
16. juli 2013 - 15:00 Der er 1 kommentar

Opslag og Relationer

Hej med jer eksperter.
Jeg bruger Access 2013, og har et spørgsmål til Opslag og Relationer feltet.

Jeg har oprettet en database, kaldet Beasts. Der er to felter, et der indeholder et dyr, det andet der indeholder en tekst i relation til dette dyr.

Når jeg vælger denne i som opslag, og vælger begge felter, ser jeg begge felter i selve databasen.

Jeg laver en formular. Her vælger jeg et dyr, men feltet med beskrivelsen kommer ikke med.
Hvordan laver jeg et felt i formularen, der et eller andet sted i denne formular viser teksten fra feltet, der har relation til det valgte dyr?

Det lyder måske indviklet den måde jeg forklarer det på - jeg har kendskab til Access, men det er mange år siden jeg virkelig brugte det meget - det er helt tilbage fra den tid, hvor access kom frem som ny database.

På forhånd tusind tak for svaret.

Benny
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juli 2013 - 16:06 #1
1) lav en forespørgelse med data fra begge tabeller
2) lav en formular, der viser data fra den forespørgelse