Avatar billede Kiwa2110 Nybegynder
12. juli 2013 - 23:43 Der er 17 kommentarer

Glemt kode!

Jeg kan ikke huske masterkoden på min datters pc, det er en Packard Bell med Windows 7 Home Premium. Vi har oprettet en masterkonto for at lave tidsbegrænsninger på den. Men det er længe siden, og vi har ikke fået skrevet koden ned, og nu kan vi ikke åbne den, hvad gør vi????
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. juli 2013 - 00:03 #1
Jeg har lige slettet mit svar da det faldt mig ind, at en ny ukendt bruger som dig, meget vel kunne være den person som er blevet begrænset og ikke den voksne der har begrænset pcen.

Altså at du muligvis søger viden, så du kan undgå dine forældres begrænsning.  ;-)
Avatar billede Kiwa2110 Nybegynder
13. juli 2013 - 00:19 #2
Godt så!! Kan jeg så ikke få et svar med mindre jeg kan bevise at jeg er moderen, og hvordan skal jeg så lige bevise det. udover at fortælle min datter hedder Emma og jeg hedder Kiwa, men det ved hun jo også, så jeg ved ikke lige hvad jeg så skal gøre, vil du hellere ringe til mig, så du kan høre jeg ikke er teenager?????? Har jo brug for hjælp!!!! Min datter ville gerne ha' tiden forlænget her i sommer, men kom først med hendes pc efter kl. 22 hvor begrænsningen er sat, og nu kan vi så ikke komme ind på den, før i morgen selvfølgelig, men vi kan ikke ændre tidsbegrænsningen, da vi ikke kan huske den kode. Vi tjekker jævnligt vores datters pc, så hvis hun ændrede noget ville vi hurtigt kunne finde ud af det. Så nej jeg er ikke datteren!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. juli 2013 - 00:57 #3
Såfremt du er moderen, så går jeg ud fra du påskynder, at jeg ikke uden videre bare tilbyder din datter hjælp, til at omgå de grænser du måtte have fastsat.

Måske du har en gammel profil (nyoprettet overbeviser mig ikke) et sted som LinkedIn, hvor du kunne lave en lille kommentar.

I mellemtiden kan du få hjælp til hvordan man her på Eksperten bruger Svar-funktionen.  :-)

Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

SVAR-funktionen bruges normalt kun i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.

Den person/personer hvis løsning du kunne bruge, beder du (i en kommentar) om at lægge et svar, deres svar kommer til at lyse gult.
Derefter skal du tildele point for disse svar, ved at acceptere dem, så de kommer til at lyse grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer hvis ingen har ramt 100% rigtig - Også for indsats ved at bede om svar fra dem, og acceptere disse)

Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion, og acceptere svaret.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1 (se toppen af skærmen)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1 (se toppen af skærmen)

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5 (se toppen af skærmen)

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.  :-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. juli 2013 - 05:10 #4
Kom lige til at tænke på, du kan uanset hvem du måtte være få et uskyldigt tip.

Gå i "START" og skriv CMD.
Skriv derefter: Net user
Nu kan du se brugerne, måske navnet på brugeren får en "klokke til at ringe" og du så kan huske din gamle kode.  :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. juli 2013 - 05:16 #5
(der er naturligvis "ENTER" efter CMD og net user.)
Avatar billede Kiwa2110 Nybegynder
13. juli 2013 - 09:17 #6
Tak for tippet, det hjalp mig desværre ikke. Jeg har ingen bruger på Linkedln, ved ikke hvad det er. Ja selvfølgelig er det da godt du ikke bare hjælper min datter, men det er sgu også lidt frustrerende at man nærmest bliver beskyldt for at lyve, jeg er moderen, men hvordan skal jeg bevise det, kan du svare mig på det? Min datter har nu haft sin pc i over et år, og tidsbegrænsningen lige så længe, så hvis hun har villet snyde med at ændre det, havde hun nu nok gjort det for længst. Hvad skal jeg gøre for at få hjælp??
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. juli 2013 - 10:11 #7
http://dk.linkedin.com/ er et arbejdsrelateret site, der ville et barn næppe ha en bruger.
Måske du har en bruger et andet sted, selv en facebook bruger er bedre end intet.

Jeg beskylder dig skam ikke for at lyve, jeg beder blot om noget der indikere at du ikke er et barn.
Avatar billede Kiwa2110 Nybegynder
13. juli 2013 - 10:21 #8
Jeg har en facebook profil. Jeg hedder Kiwa Jensen og bor i Aabenraa, du burde kunne finde mig derinde, der er ikke mange der hedder Kiwa i DK.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. juli 2013 - 10:22 #9
PS.
Hvis du ikke ønsker at poste din bruger offentlig, så er det helt ok du sender mig en privat besked. :-)
http://www.eksperten.dk/bruger/post/send/NielsErikK
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. juli 2013 - 10:24 #10
ok, skriv lige rt og andet offentlig der (du sletter det bare igen om lidt), det kunne være: De er forsigtige på Eksperten.
Avatar billede Kiwa2110 Nybegynder
13. juli 2013 - 10:30 #11
Har nu været inde og skrive på facebook.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. juli 2013 - 10:40 #12
Du får lige en PM her på eksperten.  :-)
Avatar billede Kiwa2110 Nybegynder
13. juli 2013 - 10:48 #13
Du skrev rt i din besked før og nu PM Hvad skal de to lige oversættes til, PM kan det måske være privat meddelelse?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. juli 2013 - 10:58 #14
yep, privat meddelelse.
Se dit lille "du har post-mærke" oppe i højre side.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. juli 2013 - 11:01 #15
Normalt holder jeg mig her i den offentlige del af Eksperten, men nu vi taler om hvordan du omgår et password, så valgte jeg at bruge den private del.
Det kan jo nemt misbruges på stjålne pcer etc (kan også nemt googles hvis man ved hvad man skal søge efter).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. juli 2013 - 11:07 #16
Her er din post-oversigt.
http://www.eksperten.dk/bruger/post
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. juli 2013 - 11:15 #17
PS. Jeg testede det lige på min sekundære pc imens du skrev på facebook, længere tog det mig ikke at få adgang (jeg har så fordelen af ikke at skulle læse instrukserne).

Er du i tvivl om noget, så forsætter du blot den private besked jeg sendte dig. :-)