Avatar billede evalin Nybegynder
10. juli 2013 - 11:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

ReadyNAS Duo problem med remote forbindelse

Hej alle Eksperterne derude

Har en ReadyNAS Duo der skal kunne forbinde op imod ude fra hjemmenetværket.

Min Internet forbindelse er 80/25 mbps. Download og upload.

Kan også godt forbinde op til igennem ReadyNas remote, problemet er bare at netværksforbindelsen er ekstrem laaaaaaaangsom, det tager hele 40 min. at hente 40 MB. en fil ned fra serveren.

Bruger en Apple AirPort Extreme Base Station som router på netværket.

Ved ikke om årsagen kan være routeren eller modemmet.

Er der en derude der kan hjælpe mig
Avatar billede evalin Nybegynder
10. juli 2013 - 12:53 #2
Hej Mads

Mit problem er ikke at kunne tilgå min nas udefra men at forbindelsen er meget dårlig/langsom.

Ved ikke om det måske kan være min router der er årsagen til problemeret....
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
10. juli 2013 - 13:04 #3
Har du kode på internettet?.
Avatar billede evalin Nybegynder
10. juli 2013 - 13:17 #4
Nasen er på kabel nettet så den skulle ikke have brug for et password.

Har oprettet en bruger til nassen som man skal bruge for at logge på igennem ReadyNas Remote softwaret.

Det ser da også ud til at virke eftersom jeg har en forbindelse op til den igennem nettet.

Men mit trådløsenetværk benytter WPA2
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
10. juli 2013 - 13:31 #5
Hvor god er din internet hastighed?.
Avatar billede evalin Nybegynder
10. juli 2013 - 13:35 #6
Jeg har en 80 mbps. download samt en 25 mbps. upload
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
10. juli 2013 - 13:58 #7
Køre ReadyNAS maget langsomt eller bare lidt langsomt?.
Avatar billede evalin Nybegynder
10. juli 2013 - 14:22 #8
Når jeg er på hjemmenetværket virker den fint, kan lægge/tage filer, streame film over til fjernsyntet samt musik til anlægget...
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
10. juli 2013 - 14:33 #9
Når du siger det virker fint, hvad er der så galt?.
Avatar billede mash Mester
10. juli 2013 - 15:04 #10
Bruger ikke selv det remote.

Synes du skulle proeve at teste med en FTP forbindelse og se om det osse er langsomt, paa den maade kan man finde ud af om det er remote appen der goer det langsomt.

Husk at ved FTP skal din router saettes op til at port 21 gaar til nas ip.

ps. der er komme en opdate til readynas saa tjek lige at den koere version 4.1.12(hvis det er en readynas duo v1).
Avatar billede evalin Nybegynder
23. september 2013 - 00:27 #11
Fandt ud af at problemet var min teleudbyder Stofanet, efter jeg skiftede over til waoo kom det til at virke :-D
Avatar billede evalin Nybegynder
23. september 2013 - 00:27 #12
Skiftede teleudbyder