Avatar billede aleq Juniormester
07. juli 2013 - 17:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PC opfatter ikke USB key efter kold genstart

Hej

Jeg ved at det ikke var smart, men jeg besluttede mig for at lave en kold genstart mens jeg var i gang med at overføre noget data til min USB key, fordi den ikke så ud til at respondere (det gjorde jeg på min Win 7 maskine).

Da computeren bootede, gik den i stå ved BIOS skærmen og brokkede sig over noget med "memory". Jeg trak min USB key ud, og genstartede igen og så kunne den godt boote til Windows, men så kunne den ikke opfatte min USB key længere. Det har jeg nu prøvet på flere maskiner. Når jeg sætter den i, så kan den godt ses som en "Flytbar Enhed" med 0MB i Denne Computer. Jeg kan dog ikke gå ind i den og jeg kan heller ikke formatere den.

Jeg kan heller ikke bruge HP USB Disk Storage Format Tool. Her er hvad der sker https://www.dropbox.com/s/57kw9yx7qnta4lq/hp_prog.JPG

Jeg har også prøvet at gå ind i Administrer > Diskhåndtering og derinde hedder den bare "Disk 1 Flytbar E: Intet medie"

Jeg har surfet rundt på nettet og prøvet forskellige løsninger og software, men uden held.

Kan dette problem løses, eller er min USB key helt færdig og ubruelig?
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. juli 2013 - 18:27 #1
Kan du se den i Diskhåndteringen? og hvad står der på den?
07. juli 2013 - 18:37 #2
Du kan måske få den til at virke igen med diskpart. Jeg har endnu ikke prøvet det selv, dem jeg har ødelagt har jeg smidt ud :(

prøv dette link:
http://www.zimbio.com/Data+Recovery/articles/3q5O4jkVR8I/Unable+Format+Broken+USB+Use+DISKPART

og så lige lidt info.
Hvis du har noget storage (USB mem eller USB Hard disk), må du aldrig bare slukke, eller hive det ud. Windows cacher data, og hvis du hiver den med åbne filer, går det galt.
Så brug altid sikker fjernelse.

Windows 7, ser somme tider ud til at hænge under fil overførsel. Men dt gør den bare ikke, den holde blot op med at vise at den kopiere. Jeg har set det mange gange. Bare lad den stå, den skal nok blive færdig.

Jeg vil meget gerne høre om det virker med diskpart.

OBS, diskpart er ligesom fdisk: A powerfull and unforgiving tool.
såå hold tungen lige i munden.
Avatar billede aleq Juniormester
07. juli 2013 - 19:19 #3
#1 Det har jeg allerede skrevet. Her er screen: https://www.dropbox.com/s/0z6rxt44pmzpihq/diskhaandtering.JPG

#2 Min USB dukker slet ikke op på listen når jeg skriver List Disk

Ser ud til at jeg dropper lortet.. gider ikke at bruge mange flere timer på det crap bare for at finde ud af at der ikke er nogen løsning på problemet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. juli 2013 - 19:34 #4
Som i den anden tråd jeg bruger denne version af diskpart når jeg støder ind i disk problemer Ps dette blot for at vejlede
http://imageshack.us/f/849/diskpart.jpg/
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2013 - 19:38 #5
Grunden til den ikke svarer når du overfører filer kan måske have noget med den frie plads du har tilbage på dit c drev.
Der står kun du har 2% ledigt, og det er for lidt til at afvikle det du gør.
Har du ikke mulighed for at få mere plads på dit c drev?

Hvis din usb har mistet fil tabelllen kan et Easeus program måske finde den igen:
http://www.easeus.com/download.htm
Evt denne her: http://download.easeus.com/free/partition_recovery.exe
Avatar billede aleq Juniormester
07. juli 2013 - 22:05 #6
Beklager, kammeratter - men der ser ikke ud til at være nogen løsning på dette. Har prøvet jeres forslag (på flere maskiner med flere styresystemer), googlet en del og generelt brugt for meget tid og energi. Gider ikke det hovedpine mere.

Lukker tråden. Dem der vil have lidt point - opret et svar.
Avatar billede aleq Juniormester
07. juli 2013 - 22:08 #7
Og forresten - jeg er ikke interesseret i at genskabe data - det kunne bare være rart at kunne bruge enheden igen som lager. Men jeg overlever nok. Jeg har lært at nogle ting i livet skal man bare give slip på, ellers bruger man alt for mange af sine personlige ressurser på at prøve at fixet et eller andet lorte gadget fordi det er blevet til en tvangstanke man ikke kan slippe igen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. juli 2013 - 07:41 #8
For min skyld kan du bare acceptere dit eget svar!
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2013 - 17:09 #9
#8 Enig.
#6 Jeg har ikke bidraget med alverden, så det er i orden herfra du tager dem tilbage :-)
Smider overvågning af tråd.