Avatar billede jalle88 Nybegynder
06. juli 2013 - 14:39 Der er 5 kommentarer

Udskiftning af Grafikkort på bærbar

Hej :)
Jeg vil ger vide om jeg kan få upgraderet min bærbars Grafikkort. Computeren hedder P5WS0 ( http://www.notebookcheck.net/Review-Packard-Bell-EasyNote-TS11-Notebook.51250.0.html )

Ps: Hvis det er muligt så send lige nogle links ;)
Hilsen Jalle
Avatar billede KHHP Juniormester
06. juli 2013 - 15:16 #1
Hej
Jeg er ked af at sige det, men de fleste bærbare kan man ikke skifte grafikkortet på. Der har været enkelte computere hvor man kunne udskifte grafikkortet, men der var ingen opgradering, men blot udskiftning af defekt hardware.
Du kan måske være heldig at finde et andet bundkort, der har et bedre grafikkort, men på 99% af alle computere i dag, findes grafikkortet som en chip der er monteret på og loddet på bundkortet og de fleste bundkort der har bedre grafik, kræver også mere strøm, hvilket betyder at der der skal et nyt batteri og en ny strømforsyning til.
Hvis du ikke kan følge med i spil, så er det bedste enten at få en stationær PC eller en ny bærbar.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juli 2013 - 15:18 #2
Grafik kortet på en bærbar er loddet direkte på bundkortet, og jeg vil derfor sige, at det ikke kan lade sig gøre.
Det eneste sted du kan gøre noget med hensyn til hastighed er at skifte til ssd harddisk og udvide din ram mængde til max som din pc/styresystem understøtter.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juli 2013 - 15:19 #3
Nå fik ikke opdateret, men kan se vi er på samme spor ;-)
Avatar billede jalle88 Nybegynder
06. juli 2013 - 15:22 #4
Okay mange tak begge 2 i har begge været til stor hjælp :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juli 2013 - 15:27 #5
Velbekomme.