Avatar billede CipherGuy Novice
04. juli 2013 - 10:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvis indlæg fra de seneste 10 dage.

Hej Eksperter!
Jeg er igang med et lille hygge projekt for mig selv.
Det er sådan, at jeg kan oprette indlæg i min database, som så bliver vist på min index side. Men jeg vil kun have vist de indlæg fra de sidste 10 dage.
Jeg har prøvet at gøre sådan:
$endDay = date('Y/m/d', mktime(0,0,0, date("m"), date("d")-10, date("Y")));
Det giver et fint output på 2013/06/24
Men hvordan tjekker jeg, at datoen er imellem $endDay og i dag?

Håber i kan forstå mit spørgsmål, og at i kan hjælpe! :)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
04. juli 2013 - 10:42 #1
uder forudsøtning af at dit dato felt er af data typen date eller datetime

prøv at kigge på
ref http://stackoverflow.com/questions/10763031/how-to-subtract-30-days-from-the-current-datetime-in-mysql
(utested)

SELECT * FROM table
WHERE exec_datetime BETWEEN DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 30 DAY) AND NOW();

ref http://stackoverflow.com/questions/4123036/how-to-subtract-time-in-mysql
(utested)

SELECT DATE(NOW()-INTERVAL 15 DAY)

så den må hedde noget med
(utested)

SELECT * FROM table
WHERE exec_datetime BETWEEN DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 10 DAY) AND NOW();

denne ville jeg prøve
(utested)

SELECT * FROM table
WHERE kollonenavn > DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 10 DAY);
Avatar billede CipherGuy Novice
04. juli 2013 - 11:40 #2
Tusinde tak for svar, det virkede!
Bare opret en post som svar :)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
10. juli 2013 - 19:31 #3
svar