Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2013 - 19:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

windows 8.1 Iso autorun

Jeg har downloadet windows 8.1 Iso, men kan ikke starte den via setup.exe, får beskeden Autorun kan ikke startes eller er korrupt.
Jeg har downloadet 2 gange Engelsk 64bit. Det hjælper vel ikke, at lave en bootdisk, for når jeg prøver at boote på min XP Iso går det fint.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2013 - 19:40 #1
Ps. Min windows 8 pro er på dansk.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. juni 2013 - 19:49 #2
Jeg går ud fra det er denne vi taler om...
Windows 8.1 Preview

Den skal brændes ud, så meget er sikkert (ellers skal du ha Win 8 installeret).

Kilde:
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/preview-iso
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. juni 2013 - 19:50 #3
(glemte at opdatere, sorry)
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2013 - 19:57 #4
Ja det er den, og jeg har windows 8 pro dansk installeret.
Det er error code 0x7E. Jeg har søgt på nettet, men den code er involveret i så meget. Microsoft skriver jo også, at man i Iso filen skal trykke på exe filen.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2013 - 19:58 #5
Jeg har også downloadet den tyske version for at se om der kunne være fejl i den engelske.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. juni 2013 - 20:00 #6
Additional requirements to use certain features:

    For 64-bit installations of Windows 8.1 Preview, your CPU must also support CMPXCHG16b, PrefetchW and LAHF/SAHF.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/preview-faq

Aner ikke om det driller dig.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. juni 2013 - 20:02 #7
Måske værd at teste om en 32 bit virker hos dig ?
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2013 - 20:16 #8
Jamen jeg kører jo 64bit. Jeg hat set på dit link, men jeg aner ikke hvad CMPXCHG16b..... er for noget. Jeg undrer mig også over at win8 kan installeres, men ikke en update. Jeg tænker lidt på at spilde tiden, og en DVD, ved at brænde en bootdisk.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. juni 2013 - 20:37 #9
Der er vi i samme båd, du har blot fået de ideer som er faldet mig ind.
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2013 - 22:03 #10
Ok, og jeg tog fejl, 8.1 startede fint op på en boot DVD.
Proceduren var følgende: boote op, skrive koden, tage disken ud og genstarte. Disken i igen trykke på exe filen, skrive koden igen. Så køre det med forskellige muligheder og spørgsmål.
Så det lykkedes. Men første indtryk er rigtig dårligt. En rodebutik uden startknap. Lykkeligvis har jeg et Image at falde tilbage på.
Tak for din deltagelse i spørgsmålet, læg venligst et svar:)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. juni 2013 - 22:53 #11
Ligesom dig samler jeg ikke på point, så du lukker selv.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2013 - 22:57 #12
Ok fint:)
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2013 - 22:57 #13
*