27. juni 2013 - 10:50 Der er 1 løsning

Hop til LINKS I MHT-filer

HEJ

Jeg bruger EmbeddedWebbrowser (EWB) i et projekt.

Hvis jeg indlæser en normal HTML-fil (eks. myfil.htm)

med EWB.Navigate(..filsti ../myfil.htm '); er der ingen problemer overhovedet.

Og hvis filen indeholder interne links (<a href = "#link1">..</A> .... <a name="link1">..</A> ) ken jeg gå direkte til dette link i navigate-kommandoen:

EWB.Navigate(..filsti ../myfil.htm#link1 ')

Dette funker som en drøm.

MEN:

Da disse HTML-filer indeholder sensitive data (CPR-nr, medicinske data, etc) bliver de gemt som (en) MHT-file(r) i en database (altså en tekst-string // ansiString). MIME-formatet uderstøttes kun delvist af EWB, så hvis jeg først gemmer MHT-filen i et skjult bibliotek og så "navigerer" den til EWB'en er der ingen problemer heller. Bortset fra LINKS...

(Husker naturligvis at slette alle data ved program-lukning..)

JEg kan ikke:

EWB.Navigate(..filsti ../myfil.MHT#link1 ')

og det er det der er formålet.

OBS: se forskellen i Filens "efternavn".

Nogen gange dirigeres jeg til en kridhvis skærm (90 - 98 %) og andre gange til tilfældige steder på siden. Men (endnu) aldrig til rette link.

Jeg har ved lidt eksperimentering fundet ud af at jeg kan komme til rette sted ved at bruge EWB.SearchText('LINK1'); Det funker, men utilfredsstillende, idet LINK1 fremkommer som sidste linie i det viste skærmbillede. Jeg kan så scrolle den ønskede tekst frem, men ville egentlig gerne have en (software-styret) auto-scroll funktion, som flytter den sidste line (læs: SØGTE ELEMENT linie) ca. 10-15 liner op (som en normal <a href="#.." > ... <a name=" .." > gør).

Kristian
01. juli 2013 - 16:01 #1
HEJ

Fandt løsningen..

Nærlæste dokumentationen på TEmbed. brwser og ændrede lidt i org- koden, redesignede HTML-siderne (bad en stille bøn !) og Heureka det virkede efter en del lokal fiflen med redesignet.

Så jeg lukker problemt, da det faktisk er løst ...