Avatar billede erlandsen Seniormester
25. juni 2013 - 07:50 Der er 2 kommentarer

opdatering af link i databasefelt

jeg har ms access 2010 og forsøger at ændre stien til mine dokumenter, i et af mine felter.

jeg har brugt søg og erstat i tabellen - men når jeg går ind i en formular for at klikke på et af disse links - så kan jeg se at stien er ændret - men det er det gamle link der er aktivt.

Hvordan ændrer jeg dette?
Avatar billede MSchlamovitz Mester
30. juni 2013 - 21:30 #1
Det er kun visningen, der er ændret - selve linket er ikke ændret. Du skal højreklikke på linkteksten (I formularvisning) og vælge Link | Redigér hyperlink.
Der kan du se, at feltet 'Tekst, der skal vises' er ændret med din søg og erstat-rutine, og at feltet 'Adresse' indeholder det oprindelige link.
Avatar billede erlandsen Seniormester
10. juli 2013 - 07:04 #2
Hvordan ændrer jeg selve linket uden at skulle gøre dette enkeltvist (har over 1.000 records)?