Avatar billede Jacobhv Nybegynder
17. juni 2013 - 11:08 Der er 1 kommentar

Hjælp til Automatisering af Problemløser via Makro

Hej derude!

Jeg sidder med et stort problem, som jeg har knoklet på i snart halvanden dag, for at få det til at virke.

Hvad jeg prøver på:

Jeg har inddata, beregningsark og uddata ark.
Via de tal jeg taster ind i mit inddata ark, bliver de overført til mit beregningsark. Dette drejer sig blandt andet om omkostninger, mængde, omsætning mv.
Herpå ønsker jeg at finde, hvor jeg har mit optimale dækningsbidrag, via Problemløseren. Dette virker fint og har ingen problemer.

Men --> Problemet:

Jeg ønsker i mit uddataark, at indspille en makro der gør således.
1. Åbner beregningsarket
2. nulstiller mængden.
3. Åbner problemløseren og nulstiller den.
4. Sætter betingelser op.
5. Løser problemløseren igen.
6. Går i uddata og laver en reference til det nye Dækningsbidrag.
7. Skjulder beregningsark
8. Stopper Makro

Her burde jeg altså nu, kunne indtaste data i min inddata, hvorefter jeg burde kunne gå i uddata og trykke på min makro, så den gentager de ovenståedne niveauer med de nye tal og giver mig det nye optimale dækningsbidrag.

Men, men.. Den giver mig ikke referencen til det nye optimale dækningsbidrag., kun til det tal der står INDEN den løser med problemløseren. Er der nogen der har den fjerneste ide om, hvorfor den ikke løser det og giver mig reference til det nye dækningsbidrag??
Har efterhånden prøvet alt synes jeg..

På forhånd tak!!! :)
Avatar billede jens48 Ekspert
18. juni 2013 - 00:44 #1
Det lyder så komplekst at det nok kun kan løses ved at du uploader et eksempel. Du kan også alternativet sende det til mig på kober_soerensen(snabela)hotmail.com