Avatar billede KDrivsholm Nybegynder
15. juni 2013 - 11:21 Der er 5 kommentarer

Efter opdatering af chipset i MSI B75AG41 har jeg ikke kunne boote Windows 7 op.

Når maskinen startes op, bliver opstartsmulighederne vist som normalt(Tryk 'Del' for BIOS, 'F11' for bootup menu, etc.). For at komme ind i styresystemet lader jeg være med at vælge noget, og bare lader den forsætte. Men efter jeg har ladet den forsætte, kommer der en sort skærm. Dette en helt sort skærm med en blinkende bjælke oppe i højre hjørne.

Hvad skal der gøres for at overkomme denne sorte skærm, og forsætte med at boote up?

Dette problem opstod efter opdateringen af chipsættet i bundkortet.

Mine specs er:
SATAPORT 1        : INTEL SSDSC2CT120(SSD harddisk)
CPUID/MICROCODE  : 306a9/15
BIOS VERSION      : E7758IMS V17.5
BUILD DATE        : 01/05/2013 (Dette kan være omvendt med dato og måned)
ME FW VERSION    : 8.1.2.1318
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juni 2013 - 11:40 #1
du skal ind i bios - og der typisk bare trykke F10 for at gemme og afslutte - så bliver bios-data ajourført.
Derefter skulle den kunne starte direkte til windows. Hvis den ikke vil, så boot på dvd med win7, og lade den reparere installationen.
Avatar billede KDrivsholm Nybegynder
15. juni 2013 - 14:03 #2
Det har jeg prøvet der sker det samme jeg har sat den op til at boote fra CD men der sker ikke noget, stadigvæk sort skærm med en blinkende bjælke oppe i højre hjørne
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2013 - 15:25 #3
Prøv at tage al strøm fra computeren i nogle minutter, også det lille sølvfarvede på bundkortet.
Avatar billede KDrivsholm Nybegynder
16. juni 2013 - 21:28 #4
Jeg har fundet ud af at det er PS/2 stikket på bundkortet der ikke virker, når jeg sætter tastaturet til en USB port køre det bare
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2013 - 22:28 #5
Ok, så lukker du bare:)