Avatar billede langoe Mester
13. juni 2013 - 14:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Linksys trådløs router

Jeg har fået installeret fibernet og vil i den forbindelse anvende en trådløs router. Fra tidligere har jeg en Linksys router, som blev anvendt til bredbånd fra TDC. Fibernet-udbyderen siger, at den godt kan anvendes.

Det giver dog 2 problemer:

1. Den er krypteret, og jeg kan ikke huske koden. Kan man på nogen måde lave en ny kode? Hvordan?

2. Jeg vil gerne lave navnet på netværket om, kan jeg det?

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede Blandy Praktikant
13. juni 2013 - 14:24 #1
Det kan du sagtens ved at resette hele routeren. Du skal som regel holde en reset-knap inde, bag på routern, med en blyant mens der er strøm på. Og så tage strømmen fra, mens du stadig holder reset-knapper nede. Det skal gøres i 30 sekunder.

Derefter skulle gerne have indlæst firmwaren fra fabrikken, og alle instillinger er væk.
Avatar billede langoe Mester
13. juni 2013 - 14:40 #2
Jeg er med på det med at resette routeren. Så går jeg ud fra at jeg fjerne både kryptering og navnet på netværket.

Så skriver du: "Derefter skulle gerne have indlæst firmwaren fra fabrikken, og alle indstillinger er væk." Kan du forklare nærmere, hvad du mener med det?

Gerne trin for trin, sorry....
Avatar billede Blandy Praktikant
13. juni 2013 - 14:47 #3
Det med firmwaren, betyder bare at den indlæser default instillinger. Altså uden kode og netværks ssid og det. Så er det default kode der på, hvis der overhovedet er nogen.

hvad model er din router foruden linksys?

Default brugernavn og password plejer vist at være admin og blank password.
Avatar billede langoe Mester
13. juni 2013 - 14:58 #4
Det er Model no. BEFW11S4 .....en gammel model.

Jeg forstår på dig, at efter reset så er den, som da jeg gik hjem fra forretningen med den. Er det korrekt?

Så skriver du om: kode, netværks ssid, default kode, brugernavn og password......
Undskyld men det er lidt russisk for mig...

Skal jeg forbinde den med et kabel til PC og indlæse en CD eller.....
Avatar billede milter Ekspert
13. juni 2013 - 16:19 #5
Du kan finde vejledning til den i linket herunder under "Downloads". Sørg for at vælge den rigtige version:

http://support.linksys.com/en-eu/support/routers/BEFW11S4
Avatar billede langoe Mester
13. juni 2013 - 16:22 #6
Hej

Jeg har ringet til deres hotline og fået at vide, at jeg ikke kan bruge den.

Beklager at have taget jeres tid.
Avatar billede milter Ekspert
13. juni 2013 - 19:47 #7
OK.
Avatar billede langoe Mester
29. juni 2013 - 17:45 #8
lukket