31. maj 2013 - 08:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

TColor --> $XXXXXXXX (32 bits format)

HEJ,

Jeg ved jeg har spurgt om dette en gang tidligere, men jeg kan ikke finde spørgsmålet på Eksperten- desværre, så jeg må spørge igen (og jeg husker ikke ret meget fra forrige svar) :

Med en Colordialog-box får jeg ofte en farve retur som clAqua, clRed, clBlack etc. og det som regel ganske OK.

Men i dette projekt har jeg brug for den anden presentation:
nemlig som $xxxxxxxx - værdien (altså som en 32 bits værdi).

Har prøvet

Tcl = ColortoString(clAqua);
ShowMessage(Tcl);

Men får teksten "clAqua" (mine "-er) hvor
jeg havde forventet  $xxxxxxxx (koden for clAqua)

Hvordan gør jeg det ?

Tak på forkant.

Kristian
Avatar billede kroning Nybegynder
31. maj 2013 - 09:20 #1
var
s: string;
begin
s:=IntToHex(clAqua,8);
31. maj 2013 - 10:42 #2
HEJ,

Jeg kunne næsten foranlediges til at sige

SELVFØLGELIG, nu når jeg ser svaret:

(og når jeg samtidig ser svaret mindes jeg også at det vistnok var dig som svarede 1. gang  ... -- ja ja, det er en lille verden.)

Men i hvertfald 1000 TAK.

Pointene er dine.

Kr
31. maj 2013 - 10:43 #3
Kan du ikke droppe et svar igen.. Så får du dine point...

Systemet vil ikke tillade mig at give dig pointene herfra ...

KR
Avatar billede kroning Nybegynder
31. maj 2013 - 10:47 #4
Svar igen.