Avatar billede bbkdk Seniormester
28. maj 2013 - 07:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Autorisation og transaktionslog

For at registre på edb, der indeholder personfølsomme oplysninger, skal opfylde Datatilsynets krav til registerforskrifter, skal kun autoriserede brugere have adgang, og der skal være en transaktionslog.

Autorisationskravet er til at have med at gøre, da der jo er et adgangskontrolsystem med i Access.

Men er der nogle brugere af Eksperten, der har et bud på, hvorledes der kan laves en transaktionslog, der opfylder lovgivningens krav?

Jeg har funder denne side, der har et løsningsforslag, men er der andre?

http://accessprogrammer.blogspot.dk/2005/09/transaction-log-for-microsoft-access.htm

(Hvis den ikke åbner direkte, står den under "september 2005")
Avatar billede terry Ekspert
28. maj 2013 - 20:16 #1
You could use SQL server as your backend and then you have all the features that brings.

Using the code in the example or making your own isnt going to stop anyone from tampering with data.
Avatar billede bbkdk Seniormester
29. maj 2013 - 06:32 #2
Tak Terry.
Smid et svar, så får du points.
Avatar billede terry Ekspert
29. maj 2013 - 18:21 #3
hope you could use the "comment" I made
Avatar billede bbkdk Seniormester
31. maj 2013 - 08:44 #4
Det var helt fint - Nu skal jeg bare til at finde ud af, hvad en SQL-server er i forhold til andre servere :)
Avatar billede bbkdk Seniormester
31. maj 2013 - 08:46 #5
Hej igen Terry
Håber at fu fik points - Jeg havde krydset af i "Accepter dette svar", før jeg sendte.
ellers må du lige anvise, hvad jeg skal gøre.
Avatar billede terry Ekspert
31. maj 2013 - 09:35 #6
No points havent been given and I'm not 100% sure how to do it.

I thinbk your doing the right thing, once its accepted the "Svar" will be green.
Avatar billede bbkdk Seniormester
02. juni 2013 - 14:08 #7
Så skulle den helst være der :)
Avatar billede terry Ekspert
02. juni 2013 - 14:34 #8
:o)
They havent made it easy to accepet an answer have they?

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1
Avatar billede bbkdk Seniormester
02. juni 2013 - 16:09 #9
Hurra ....... det lykkedes ( vist nok)
Avatar billede terry Ekspert
02. juni 2013 - 16:35 #10
Yes, great, thanks