Avatar billede 1Dorte Guru
27. maj 2013 - 12:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Android tablet - internet uden for hjemmet

Hej

Jeg vil gerne kunne gå internettet med min tablet (Acer Iconia Tab A510). Jeg kan herhjemme via trådløst internet, men ville også gerne kunne andre steder.

Jeg kan ikke umiddelbart indsætte et sim-kort.

Hvis jeg får et usb-modem, kan jeg måske kun installerer en vis "klient" (ved egentlig ikke hvad det er)  på en bærbar pc og ikke en android-tablet.

Hjælp modtages med tak.

Hilsen
Dorte
Avatar billede sonalias Seniormester
27. maj 2013 - 12:44 #1
Bedste bud: Brug din mobiltelefon som wifi hotspot og så internet igennem denne, fungerer fint og nemt at sætte op :)
Avatar billede 1Dorte Guru
27. maj 2013 - 12:46 #2
Hej.

Kan du hjælpe mig med hvordan jeg gør det?
Avatar billede Blueeyez Mester
27. maj 2013 - 12:52 #3
Lidt google søgning gav følgende: http://in.answers.yahoo.com/question/index?qid=20120730081426AAKHCEZ

Fandt os youtube videoer, men ved ikke om det vil virke er ikke selv android bruger..
Avatar billede sonalias Seniormester
27. maj 2013 - 12:59 #4
Hvilken telefon har du?
Avatar billede 1Dorte Guru
27. maj 2013 - 13:03 #5
Jeg har en HTC Wildfire S. Min mand har en HTC Incredible S. Jeg kan først afprøve med hans i aften.

Jeg har set på din henvisning blueezeys, men blev ikke umiddelbart klogere.
Avatar billede 1Dorte Guru
27. maj 2013 - 13:12 #6
Jeg har nu pillet lidt ved min telefon + tablet.

På Tablet står "HTC portable hotspot". Er jeg mon ikke på rette spor?

Dog kræver det en adgangskode på tabletten? Hvor finder jeg den?
Avatar billede sonalias Seniormester
27. maj 2013 - 13:13 #7
Den kan du indstille på din telefon der hvor du aktiverede HTC portable hotspot :) Du kan også vælge et navn til netværket
Avatar billede chalde Seniormester
27. maj 2013 - 13:13 #8
Wildfire S: http://www.youtube.com/watch?v=FrYSw07mNRQ
Incredible S: http://www.youtube.com/watch?v=kiYvbbVEq1w
Egentlig samme måde for begge 2.
Avatar billede sonalias Seniormester
27. maj 2013 - 13:14 #9
http://www.youtube.com/watch?v=FrYSw07mNRQ
"Sådan opretter du wifi hotspot på HTX wildfire S" :)
Avatar billede chalde Seniormester
27. maj 2013 - 13:14 #10
Men vær opmærksom på, at det er dit mobilabonnements data der bliver benyttet. Så sørg for undersøge hvorvidt i har fri data, ellers kan det blive dyrt.
Avatar billede 1Dorte Guru
27. maj 2013 - 13:28 #11
Hej Chalde.

Jeg er opmærksom på det.
Jeg vil også gerne have adgang, når jeg rejser til fx England.
Det koster vist 6,5 kr. pr. MB. Ved du noget om det er muligt at købe fx et taletids-sim-kort med noget internet i England?
Jeg skal være der ca. 2 uger, kun ganske få opkald til Danmark + England. Gerne noget internet, alt efter pris.
Du må gerne få point for et evt. svar.
Avatar billede 1Dorte Guru
27. maj 2013 - 13:29 #12
Hej

Glemte at skrive at jeg har testet internet via HTC Wildfire S - og det fungerer!!! Tak. Skriv et svar og jeg uddeler glad point.
Avatar billede sonalias Seniormester
27. maj 2013 - 13:31 #13
Det var godt :) God tur!