Avatar billede -svendsen- Nybegynder
26. maj 2013 - 19:34 Der er 6 kommentarer

nulstilling af bios

hejsa håber jeg kan få hjælp her jeg har en labtop emachines E625 som jeg har haft HD ude af og nu starter den op med sort skærm :( hvad kan jeg gøre?????
Avatar billede milter Ekspert
26. maj 2013 - 19:42 #1
BIOS ville nok ikke være det første, jeg kiggede på.

For det første kunne du måske fortælle os, hvorfor harddisken skulle ud. Havde du problemer af en eller anden slags?

Hvis harddisken har været ude, og alt virkede før den operation, ville mistanken først falde på en dårlig forbindelse. Det kan skyldes knækkede/bøjede ben eller, at harddisken ikke er sat ordentligt på plads igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2013 - 19:49 #2
Hej og velkommen til.
Jeg er enig med milter i #1.
Skulle det mod forventning ikke løse dit problem, så prøv at fjerne alt strøm fra den og hold startknappen nede i ca 30 sek.
Genmonter strøm og prøv igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. maj 2013 - 19:51 #3
En lille vejledning da du er ny bruger herinde:
Skriv dine indlæg i kommentar, og brug kun selv svar muligheden, hvis du ikke får en løsning på dit problem. Du kan læse en masse om det her: http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede -svendsen- Nybegynder
27. maj 2013 - 11:31 #4
hej sagen er den at det ene usbstik er i stykker og så ville jeg have bunden af for at se om det var noget jeg kunne gøre da jeg ikke kunne få bunden af samlede jeg den igen også var der den startede op med sort skræm
Avatar billede MADOlsen Forsker
27. maj 2013 - 11:41 #5
I så fald, er der jo ikke rigtig noget der tyder på, at det vil hjælpe at resette BIOS'en - det tyder nærmere på, at du ikke har fået den samlet rigtigt igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2013 - 16:16 #6
Fik du prøvet #2?
Er du sikker på at din usb sokkel, så ikke laver nogle kortslutninger?