Avatar billede per2edb Praktikant
25. maj 2013 - 21:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse fra Access 2013 til SQL Server 2012

Jeg skal have forbindelse fra Access 2013 til SQL Server 2012 Express der ligger på en server
Det er lykkedes at få Access backend data lagt ind på serveren men jeg mangler en data forbindelse fra Access til SQL Server 2012
Kan i hjælpe med hvad jeg skal gøre?
Avatar billede per2edb Praktikant
26. maj 2013 - 19:06 #1
Der er følgende udgaver af SQL Server:

ENU\x64\SQLEXPR_x64_ENU.exe
ENU\x64\SQLEXPRADV_x64_ENU.exe
ENU\x64\SQLEXPRWT_x64_ENU.exe
ENU\x64\SqlLocalDB.MSI
ENU\x64\SQLManagementStudio_x64_ENU.exe

Jeg har kun installeret ENU\x64\SQLManagementStudio_x64_ENU.exe
Skal en af de andre også installeres?
Avatar billede per2edb Praktikant
26. maj 2013 - 22:23 #2
Jeg har installeret: ENU\x64\SQLEXPR_x64_ENU.exe
Jeg kunde ikke finde et menupunkt der gav adgang til SQL Serveren.
Derimod en bleg icon med tekst Import og Export Data (32-Bit)

Den er kørt med access's backend data,med ok resultat

Spørgsmål:
Jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan se Access er forbundet til SQL Serveren. Hvordan kan jeg se det?
Avatar billede per2edb Praktikant
27. maj 2013 - 10:06 #3
Jeg lukker og spørger på Server