Avatar billede perav Nybegynder
24. maj 2013 - 20:54 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan med Windows 8

Har en pc som er nyindkøbt med pre-udgave af Windows7, jeg vil have en Windows 8 på maskinen, men iflg. internettet skal man have en gyldig Windows på maskinen, er det korrekt? - Eller kan man købe Windows 8 for sig selv ?

Jeg har prøvet at købe Windows 8 på Microsofts hjemmeside men den vil ikke install den (der kommer hele tiden en boks som fortæller at jeg har en piratudgave af Windows 7) Jeg syntes jo det er lidt fjollet hvis man både skal købe en Windows 7 og en Windows 8
Avatar billede iifreak12 Nybegynder
24. maj 2013 - 21:24 #1
Avatar billede iifreak12 Nybegynder
24. maj 2013 - 21:27 #2
Hov det link virkede vidst ikke. Men du kan bare syge på

"windows 8 cd køb" på google. Eller søg på pricerunner.

Så put cd'en i.¨

Indtast serial. (som skulle være på cd'en eller æsken)

Og installer.

Prøv om dette link virker:
http://www.computersalg.dk/produkt/722100/microsoft-windows-8-64-bit-dk-
Avatar billede perav Nybegynder
24. maj 2013 - 21:32 #3
Nu kan jeg ikke bruge dit link (der kommer ikke den rigtige side frem), men når jeg går ind under software hos Dustinhome.dk står der UPG som står for upgrade fra.... og hvis man går ind på siden nederst står der at man skal have en gyldig Windows XP, Vista, 7
Avatar billede perav Nybegynder
24. maj 2013 - 21:36 #4
Ja den sidste du sendte virkede, jeg kan så bare ikke forstå at man ikke kan downloade fra Microsoft. Jeg downloadede for ½ år siden en Windows 8 til min egen pc som havde en gyldig Vista og det virkede fint nok hos Microsoft. Det kan tænkes at der kræves en bestemt SP-version som jeg ikke har.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2013 - 21:50 #5
Hvad mener du med en pre udgave af win7 ? Windows7 kører mere fejlfrit end win8. Mange har fortrudt win8 og er gået tilbage til win7.
Hvis du vil opdatere, kan du bruge en gyldig XP.
Men ellers kan du til en hver tid købe en fuld win8, formatere disken og installere win8.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2013 - 22:00 #6
Ps. Vær opmærksom på, at linket i #2 er til en OEM version:
Fra Nettet:
- OEM versioner tilbyder ikke nogen gratis Microsoft direkte støtte fra Microsofts support-medarbejdere

- OEM-licenser er bundet til den allerførste computer, du installerer og aktiverer det på

- OEM versioner tillade alle hardware opgraderinger, undtagen til en opgradering til en anden model bundkort

- OEM versioner kan ikke anvendes til direkte opgradere fra en ældre Windows-operativsystemet
Avatar billede perav Nybegynder
24. maj 2013 - 22:08 #7
off-line39. Jeg kan fortælle at pc er købt med en ikke gyldig Windows 7, det er en demo som det hedder, maskinen er en stationær som kostede 1200.- kr uden en gyldig Windows, men en spritny pc.
Avatar billede perav Nybegynder
24. maj 2013 - 22:10 #8
off-line39. Jeg er også selv gået tilbage til min Windows 7, men den pc jeg omtaler her ejes af en anden person som absolut vil have Windows 8 trods at jeg har advaret ham :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2013 - 22:12 #9
Ok så find en gammel XP. Jeg har selv købt en opgradering fra XP, og den havde ikke engang serienummeret.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=765437&cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2013 - 22:15 #10
Ps. Du skal selvfølgelig formatere disken  og derefter installere XP.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2013 - 22:18 #11
En stationær til 1.200 kr. Skrev du rigtigt ??? Er den brugt?
Avatar billede perav Nybegynder
24. maj 2013 - 22:22 #12
Nej den er som jeg skrev spritny.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2013 - 22:31 #13
Hvad i alverden er det for en computer, til en pris? Er du sikker på, at den kan køre win7 eller 8, når den kommer rigtigt i brug?
Avatar billede perav Nybegynder
25. maj 2013 - 08:56 #14
Det er godt nok en "Bambus"-pc men den har bestået Windows 8-testen.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2013 - 11:12 #15
Ok:)
Avatar billede perav Nybegynder
05. juli 2013 - 13:04 #16
Lukker
Avatar billede perav Nybegynder
13. august 2013 - 11:14 #17
lukker