Avatar billede MarkusHansen Nybegynder
21. maj 2013 - 21:28 Der er 3 kommentarer

netgear router fra yousee

Hej

Én af mine venner har givet mig en router da han havde én i overskud
Routeren er en:
NETGEAR CG3000

Mit problem er at Yousee har sat en blokade på denne router, sådan så man skal være kunde hos dem for at kunne gå ind på deres side og skrive et tilsendt brugernavn og adgangskode, for derefter at komme på internettet via deres router.

Jeg er ikke kunde hos dem, men gad jo godt at kunne benytte routeren, da jeg hader at skulle være tilsluttet med et kabel.

Findes der er en måde at fjerne denne blokade (eller hvad det nu hedder), sådan så jeg kan bruge routeren?

Jeg bruger mac - hvis det gør nogen forskel.

Med venlig hilsen
Markus Hansen
Avatar billede lclemens Nybegynder
21. maj 2013 - 21:33 #1
Hvem er din udbyder?

Er din ven sikker på, den er i overskud? Yousee plejer jo kun at udlåne deres udstyr.
Avatar billede MarkusHansen Nybegynder
21. maj 2013 - 22:30 #2
Min ven er kunde hos Yousee, men han fortæller mig at de, af en eller anden grund, har sendt ham to routerer, hvor han så kun bruger den ene. Vi har sammen sat "min" router til hos mig, og gået ind i oprettelsen og skrevet min vens brugernavn og kode, og derefter kom jeg på nettet hos mig - men da vi fik det til at virke hos mig, virkede det ikke hjemme hos min ven.

Jeg ved ikke hvem der er min udbyder da jeg bor på kollegium. Min ip-adresse blev oprettet ved indflytning og så kunne jeg komme på nettet via et kabel.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2013 - 06:22 #3
da du kender routerens navn og model, skal du snuppe manualen, og fabriksresette routeren.  så burde du ku pille i den.

men det kan du ikke, jeg har lige checket den.
den bliver kun lavet og solgt til ISP, og ikke til kunder.

derfor er det kun yousee der har manualen :)

http://www.netgear.com/landing/service-provider-support.aspx