Avatar billede labli Nybegynder
21. maj 2013 - 15:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan.....???

Hej i forum...
Jeg har for nogen tid siden købt en Packhard Bell,til min gamle mor... Med Windows 8 på (Preinstalleret) Men hun kan ikke finde ud af at bruge den..!!! Og vil hellere bruge Win Home,,,Hvordan får jeg HD Formater til nyinstall.Af Win Home..
Avatar billede Blandy Praktikant
21. maj 2013 - 15:24 #1
Windows home???? Mener du ikke windows 7 eller xp???

Hvis du skal have et andet OS på din mors laptop, skal du først have et medie med det på med licens. Det koster cirka 700-800 kr afhængig af version.
Avatar billede labli Nybegynder
21. maj 2013 - 15:26 #2
Jo det er Win XP,Og har købt en...
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2013 - 15:31 #3
Du kunne jo starte med at formulere dig så vi kunne forstå hvad du mener.

Har du tænkt dig at lukke tråden - du har selv lagt et svar.
Avatar billede Blandy Praktikant
21. maj 2013 - 15:31 #4
selv tak....
Avatar billede labli Nybegynder
21. maj 2013 - 15:39 #5
Jo det har du da ret i...Sorry... Er Ny herinde..

Takker for svarene.!
Avatar billede Andershoegh Seniormester
21. maj 2013 - 18:30 #6
Du har lov til at være ny og intet underligt i at du ikke forstår dette mystiske pointsystem. Det er der tusinder, der har haft problemer med før dig

Prøv igen at formulere dig  mere udførligt om hvad du ønsker hjælp til, eller opret spørgsmålet en gang til.
Avatar billede egmose Novice
21. maj 2013 - 18:35 #7
Forstår jeg rigtigt du vil have Windows xp installeret, istedet for windows 8?

Man kan normalt ikke direkte "nedgradere". Vær iøvrigt opmærksom på at Microsoft snart ikke supporter XP mere.

Nå, men løsningen er at smide skiven i, genstarte, og følge vejledningen til at formatere drevet fulstændigt, og efterfølgende installere XP
Avatar billede labli Nybegynder
21. maj 2013 - 19:39 #8
Tusind tak til Andershoeg og egmose.Jeg vil prøve det. Og tak for forståelsen.Og hjælpen. :)
Avatar billede Andershoegh Seniormester
21. maj 2013 - 21:15 #9
Du kan evt bruge denne guide.

Den siger, sådan set det samme som egmose, men gør det meget omhyggeligt og også lidt indviklet, efter min mening

http://www.eksperten.dk/guide/1104
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2013 - 13:07 #10
Support til Windows XP Service Pack 2 (SP2) ophørte den 13. juli 2010.
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/service-packs-download#sptabs=xp

Support for Windows XP ophører den 8. april 2014. Hvis du kører denne version, når supporten er ophørt, får du ingen sikkerhedsopdateringer til Windows.
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/end-support-help?os=xp

Computerworld News Service: Microsoft vil gøre det muligt for brugere af Windows 8 Pro at nedgradere deres nye pc'er til Windows 7 eller endda Vista.

Det kan man læse i det nye styresystems licensaftale.

Det kan dårligt overraske nogen, at det ikke bliver muligt at nedgradere til Windows XP, der er på vej til at blive pensioneret, selvom det stadig bruges i ret stort omfang.

http://www.computerworld.dk/art/219871/saadan-kan-du-nedgradere-fra-windows-8-til-7

Hvorfor ikke få Windows 8 til at ligne Windows 7, vista eller XP
med Classic Shell, det koster ikke noget ;-)
http://www.w7h.dk/klassisk-startmenu-i-windows-8/
22. maj 2013 - 22:09 #11
www.eksperten.dk/guide/1552

Du vil helt sikkert få problemer med at finde XP DRIVER SOFTWARE til den GAMLE XP på en ny PC !!!
Så er du advaret !!!