Avatar billede cutehobbes Nybegynder
15. maj 2013 - 11:30 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 64-bit 'Denne Computer' åbner hver gang pc'en startes

Hej,

som det fremgår af titlen åbner Denne Computer et vindue hver gang man logger ind. Jeg har kørt Malwarebytes, scannet med AVG, deaktiveret al startup programmer via msconfig.
Renset registry med ccleaner og tune-up utility, kørt sfc /scannow. Har tjekket i regdb om der står userinit, som det fremgår af utallige tråde i fora rundt omkring.

Det eneste tidspunkt vinduet ikke åbner er i fejlsikret tilstand.

Kan ikke komme i tanke om mere. :-( Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede teknik Juniormester
15. maj 2013 - 11:42 #1
Hvad med noget simpelt som

en "genvej til Explorer" er ved et uheld tabt i
-alle programmer, -start" folderen

..husker ikke om de genveje figurerer under -msconfig -start
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
15. maj 2013 - 11:46 #2
Start folderen under Alle Programmer er tom. :-)
Avatar billede teknik Juniormester
15. maj 2013 - 11:47 #3
kunne også være dette...en bivirkning af fejl under installation??

Anyway, here's the solution:

1. Run regedit

2. Find the registry entry
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

3. Go over the list of startup items. Most of these will be of the form:
(path)\(filename) <optional parameters>
Now, find all the entries where (path)\(filename) is *not* enclosed by quotation marks. Just add the missing marks and you're done! For example:
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe -atboottime
changes to
"C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
Avatar billede teknik Juniormester
15. maj 2013 - 11:49 #4
#2 - ok #1 duede ikke

#3 ...handler altså om, at problemet kan skyldes noget så simpelt som et par manglende " " tegn i registreringsdatabasen.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
15. maj 2013 - 11:54 #5
Der var mange uden " - har sat dem nu og genstarter. Mon der også ska " om de stier der starter med %programfiles%?

Virkede ikke :-( men har også en der hedder (Standard) værdien er ikke defineret. Skal den slettes? :)
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
15. maj 2013 - 12:14 #7
Det er allerede sket "Renset registry med ccleaner" og tjekket startup programmer. Renset alt med undtagelse af nyligt indtastede url'er. Var ikke tydelig nok i min opremsning. Beklager :-)
Avatar billede teknik Juniormester
15. maj 2013 - 12:32 #8
#5
Der er jeg desværre blank.

Går ud fra at #3 heller ikke fungerede som ønsket. :-(

mulig workaround:
Opret en ny bruger og se om problemet "følger med" over på den nye brugerprofil
Hvis ikke, så flyt dine over på den bruger
Avatar billede teknik Juniormester
15. maj 2013 - 12:33 #9
endnu et par mulige fixes her, men vi er lidt længere ude på overdrevet.

http://helpdeskgeek.com/windows-7/fix-windows-explorer-window-opening-on-startup/
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
15. maj 2013 - 12:47 #10
Tak teknik - er ved at hente et program der hedder Autoruns for Windows. Ellers må jeg prøve med at oprette ny bruger. :-) og nej #3 virkede heller ikke :-(
Avatar billede vejmand Juniormester
15. maj 2013 - 12:56 #11
15. maj 2013 - 13:19 #12
CCleaner - værktøjer - opstart ???

Hvis du nu (foreløbig) DISABLER ÈN FOR ÈN i listen med genstart indimellem ?

Der er også funktionen [Gem som tekstfil...] - evt. her i tråden ?
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
15. maj 2013 - 13:32 #13
vejmand - det hjalp desværre ikke :-(

karise_larry. Jeg har disablet dem alle nu og prøver en genstart om 5 min.
Filen kommer her: Jeg kan ikke se hvilken af dem der skulle drille :)

Nej    HKCU:Run    swg    Google Inc.    "c:\program files (x86)\google\googletoolbarnotifier\googletoolbarnotifier.exe"
Nej    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Nej    HKLM:Run    AmIcoSinglun64    Alcor Micro Corp.    "C:\Program Files (x86)\AmIcoSingLun\AmIcoSinglun64.exe"
Nej    HKLM:Run    AthBtTray    Atheros Commnucations    "C:\Program Files (x86)\Bluetooth Suite\AthBtTray.exe"
Nej    HKLM:Run    AtherosBtStack    Atheros Communications    "C:\Program Files (x86)\Bluetooth Suite\BtvStack.exe"
Nej    HKLM:Run    AVG_UI    AVG Technologies CZ, s.r.o.    "C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2013\avgui.exe" /TRAYONLY
Nej    HKLM:Run    CAPOSD    LENOVO    C:\PROGRA~2\Lenovo\LENOVO~3\CAPOSD.exe
Nej    HKLM:Run    cAudioFilterAgent    Conexant Systems, Inc.    "C:\Program Files\Conexant\cAudioFilterAgent\cAudioFilterAgent64.exe"
Nej    HKLM:Run    Dolby Home Theater v4    Dolby Laboratories Inc.    "C:\Program Files (x86)\Dolby Home Theater v4\pcee4.exe" -autostart
Nej    HKLM:Run    Energy Management    Lenovo (Beijing) Limited    "C:\Program Files (x86)\Lenovo\Energy Management\Energy Management.exe"
Nej    HKLM:Run    EnergyUtility    Lenovo(beijing) Limited    "C:\Program Files (x86)\Lenovo\Energy Management\Utility.exe"
Nej    HKLM:Run    ForteConfig    Fortemedia Inc    "C:\Program Files\Conexant\ForteConfig\fmapp.exe"
Nej    HKLM:Run    HotKeysCmds    Intel Corporation    "C:\Windows\system32\hkcmd.exe"
Nej    HKLM:Run    IgfxTray    Intel Corporation    "C:\Windows\system32\igfxtray.exe"
Nej    HKLM:Run    Intelligent Touchpad    Lenovo (Beijing) Limited    C:\Program Files\Lenovo\Intelligent Touchpad\TouchZone.exe
Nej    HKLM:Run    Lenovo Registration    Lenovo, Inc.    C:\Program Files (x86)\Lenovo Registration\LenovoReg.exe /boot
Nej    HKLM:Run    Persistence    Intel Corporation    "C:\Windows\system32\igfxpers.exe"
Nej    HKLM:Run    Smart Update    Lenovo    C:\Program Files (x86)\Lenovo\Lenovo Smart Update\SmartUpdate.exe -autorun
Nej    HKLM:Run    SmartAudio    Conexant Systems, Inc.    "C:\Program Files\CONEXANT\SAII\SACpl.exe" /t
Nej    HKLM:Run    SunJavaUpdateSched    Oracle Corporation    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
Nej    HKLM:Run    SynLenovoGestureMgr    Synaptics    %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynLenovoGestureMgr.exe
Nej    HKLM:Run    SynTPEnh    Synaptics Incorporated    %ProgramFiles%\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
Nej    HKLM:Run    UpdatePRCShortCut    CyberLink Corp.    "C:\Program Files\Lenovo\OneKey App\OneKey Recovery\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\Lenovo\OneKey App\OneKey Recovery" UpdateWithCreateOnce "Software\Lenovo\OneKey App\OneKey Recovery"
Nej    HKLM:Run    USB3MON    Intel Corporation    "C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver\Application\iusb3mon.exe"
Nej    HKLM:Run    VeriFaceManager    Lenovo    C:\Program Files (x86)\Lenovo\VeriFace\PManage.exe
Nej    HKLM:Run    YouCam Mirage    CyberLink    "C:\Program Files (x86)\Lenovo\YouCam\YCMMirage.exe"
Nej    HKLM:Run    YouCam Tray    CyberLink Corp.    "C:\Program Files (x86)\Lenovo\YouCam\YouCam.exe" /s
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
15. maj 2013 - 13:34 #14
Det er alle dem under Windows. Efter genstart starter vinduet stadig. Jeg aktiverer dem alle og prøver videre med de andre faneblade.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
15. maj 2013 - 13:43 #15
Samme resultat for alle andre også. :-/
Avatar billede teknik Juniormester
15. maj 2013 - 13:57 #16
hmmm

"one touch recovery"

fik mig til at tænk på....hvad med en systemgendannelse
Har du ikke en række gendanneles punkter du kan forsøge med ?
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
15. maj 2013 - 14:21 #17
Jo :-( Tog den ældste der var. Samme resultat. Hvis det ikke kan løses og det generer min veninde for meget så reinstallerer jeg nok.
15. maj 2013 - 16:14 #18
... Som sagt - opret en anden bruger og se hvad der sker ?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. maj 2013 - 17:05 #19
Jeg har et par ting du kunne afprøve.
Prøv sfc /scannow med Win 7 cd i pc:
http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html
chkdsk: http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html  Er til Vista men de andre systemer virker på samme måde.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
15. maj 2013 - 18:14 #20
"Opgaven" er sat på stand-by lidt. Veninden sku bruge sin pc. Fik ikke afprøvet det med brugeren og det fra 220661. Tak for input indtil videre :)
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
12. september 2013 - 09:29 #21
Jeg vil lukke denne. Hun lever med det indtil videre. Jeg må åbne en ny tråd hvis hun bliver træt af det :)
Tak for alle gode input.
Jeg vil gerne uddele point, så til dem af jer der vil "tjene" lidt, smid et svar :) Go dag
Avatar billede teknik Juniormester
12. september 2013 - 10:31 #22
Svar

...kig evt. om disse er afprøvet.
- har ikke efterset alle links.
http://helpdeskgeek.com/windows-7/fix-windows-explorer-window-opening-on-startup/
Avatar billede teknik Juniormester
12. september 2013 - 10:33 #23
sorry det link (¤22)var jo bare ¤9 om igen
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
16. september 2013 - 18:38 #24
Helt ok teknik :-)
Nu fik jeg givet dig alle point - hvis andre gerne vil have point, så sig til - så opretter jeg en tråd til det. Det var jo meningen I skulle dele, jeg var bare lidt hurtig på tasterne.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2013 - 18:42 #25
Det er i orden med mig at teknik fik pointene :-)