Avatar billede Kn95 Nybegynder
14. maj 2013 - 21:05 Der er 8 kommentarer

Hvordan får jeg billede på min eksterne skærm?

Hej :)
Har fået smadret min skærm på min laptop.
Så jeg ville gerne have vist billedet på min eksterne skærm, problemet er bare at skærmen forbliver sort,
Uanset hvad jeg gør.
Er det ikke muligt at starte sin laptop op på en ekstern skærm?

Det er én Fujitsu Siemens lifebook ah532.
Avatar billede teknik Juniormester
14. maj 2013 - 21:58 #1
Du skal holde "Fn" (funktionsknappen) nede,
Sidder lige til venstre for "windows-tasten"
og så trykke på en F-tast (F10 så vidt jeg lige kan se)
for at skifte i mellem intern og ekstern skærm.

mvh :-)

Teknik
Avatar billede Kn95 Nybegynder
14. maj 2013 - 22:03 #2
Det har jeg prøvet nogle gange nu, er der et bestemt tidspunkt jeg skal trykke på knapperne?
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
14. maj 2013 - 22:49 #3
Som teknik siger det, så skal du få din laptop til at skifte fra intern skærm til ekstern skærm.

Dog har jeg ikke lige chekket hvordan man gør det på din maskine, men kig i din brugsanvisning hvordan man gør eller download den.
Avatar billede teknik Juniormester
14. maj 2013 - 23:18 #4
Funktionen er normalt aktiv allerede inden evt. windows login.
...er din installation ukomplet(hjemmelavet), så kan funktionen mangle helt, da den er software betinget.

Da du ikke har skærmbillede, så kan du ikke (direkte) se om PC'en siger
"Windows blev ikke lukket korrekt, eller lign. og derfor kører en scandisk.

Det eneste "sikre" er derfor at vente indtil hdd-lampen bliver inaktiv...eller så inaktiv som den nu kan blive.
kan vare alt mellem 3 og 30 min.
afhængig af om der scannes eller ej.

...burde dog ikke ske noget som helst ved at gøre forsøget for tidligt, så lad os bare sige prøv efter
3 min
10 min
og
30 min
efter "tænd"

husk at det er holde Fn, og så blot ét kort bestemt tryk  på F10
...vent så ca. 45 sek og gentag Fn+F10
...vent yderligere 45 sek. og gentag Fn+F10

tre gange fordi bæbare oftest skifter mellem tre tilstande intern/ekstern/dual
og selve skiftet går ofte ret langsomt 20sek+
de 45 sek. venten er sat ud fra 20sek+ plus en sjat.
Avatar billede egmose Novice
15. maj 2013 - 06:49 #5
Prøv winodws tasten + p.
Men overvej hvad det ellers kan være, måske opløsningen er for høj til din skærm, prøv at tilslutte en anden, f.eks dit tv, og se om det vil
Avatar billede Kn95 Nybegynder
16. maj 2013 - 16:10 #6
Har prøvet alt nu, virker stadig ikke..
Min laptop er til gengæld begyndt at blinke helt sindssygt, fra start knappen,
hver gang jeg starter den??
Avatar billede teknik Juniormester
16. maj 2013 - 19:04 #7
muligt at den skadede skærm bevirker en form for kortslutning

Den slags kan risiker at skade strømforsyning, eller (bedre)at trigge en overbelastnings-beskyttelse

Uanset hvilke af disse, så bør du nok indstille eksperimenterne.
indtil den defekte skærm er frakoblet/udskiftet.
Avatar billede Kn95 Nybegynder
17. maj 2013 - 12:58 #8
Okay, jeg må prøve og se om jeg kan få frakoblet skærmen så :)