Avatar billede rogalarm1 Nybegynder
14. maj 2013 - 19:06 Der er 6 kommentarer

Modificer en røgalarm

Hej med jer. Jeg er ny her på sitet og ville høre om nogen af jer kender til røgalarmer?
Jeg blev for nyligt bestjålet hvor de tog alt i min bil. Derfor ville jeg nu høre nogle af jer eksperter om man evt kan modificere en røgalarm så den sætter igang når man f.eks. hiver i en snor.
Idéen går på jeg vil binde min radio fast til en røgalarm og hvis de prøver at hapse den igen = BIP BIP BIP!!!

På forhånd mange tak.
Avatar billede thov Forsker
14. maj 2013 - 19:33 #1
Hvorfor en røgalarm, når en trådløs ringeklokke er smartere.
Når abekattene åbner bildøren, sættes kontakterne i klokken til at kortslutte, og hovedenheden 30-40m væk, vågner op og spiller en melodi.

En microswitch eller Reed-relæ, er skabt til formålet.
Avatar billede egmose Novice
14. maj 2013 - 19:35 #2
Hvorfor ikke en bilalarm?!
Avatar billede store-morten Ekspert
14. maj 2013 - 20:05 #3
Back-up sirene Viper

Det indbyggede batteri i sirenen er adskilt fra køretøjets batteri.

Ved afbrydelse udløses alarmen automatisk.

Genererer op til seks forskellige sirene lyde.

http://www.net-import.dk/shop/back-up-sirene-viper-285p.html
Avatar billede finb Ekspert
14. maj 2013 - 21:22 #5
Du kan modtage en sms
ved indbrud, se
Brinck.dk
Avatar billede rogalarm1 Nybegynder
14. maj 2013 - 21:29 #6
Hold da op det var hurtigt. Og rigtigt gode forslag, og mange tak for dem:)