Avatar billede Kaiz Nybegynder
13. maj 2013 - 22:51 Der er 4 kommentarer

2 skærme til 1 pc

Hej alle!

Nogle har sikkert hørt noget lignende dette spørgsmål før, men har aldrig rigtigt fået svar på mit problem på lignende sidder. Har forresten ikke særligt meget styr på IT, men kender godt de forskellige kabler.

Problemmer/spørgsmållet ligger sådan her: Jeg kunne godt tænke mig at have 2 skærme til den samme pc, altså stående ved siden ved hindanden, for at man fx. kan have et spil åbnet på den ene skærm, og facebook på den anden, og hvor man bare kan køre musen frem og tilbage gennem begge. Men aner ikke hvilke kabler der skal til. Jeg har en stationær pc, som har 2 porte, hvis det hedder det. Et HDMI og VDI. Til min nuværende skærm bruger jeg VDI porten, så den er jo optaget. Og til min anden skærm jeg skal sætte til, skal jeg også bruge vdi, men den er jo optaget, så har kun hdmi tilbage, men skærmen har ikke et hul til hdmi, så jeg skal have fat i et HDMI til VDI stik? Er der nogle der kan garantere mig, at hvis jeg får fat i et hdmi til vdi stik, at det så virker helt perfekt? Forresten, er ligeglad med grafiken osv.. På skærm 2, skal kun lige hurtigt bruge den til facebook osv.. Forresten. Nogle der ved om man kan få hdmi til vga?

Håber der er nogle der har et svar. Har ikke helt styr på det med point, som folk får eller hvad det er, men den som hjælper mig får vel bare nogle point, hvis i fortæller mig hvordan.. :D
14. maj 2013 - 00:15 #1
Avatar billede zetto123 Nybegynder
14. maj 2013 - 00:48 #2
her har du et DVI til HDMI http://www.av-cables.dk/dvi-til-hdmi-kabel/high-grade-dvi-hdmi-kabel-guldbelagt-1-m.html
og du kan stort set finde alle de kabler og omformere du har brug for her
http://www.av-cables.dk/

Ja det kan du sagtens, men der er bare det ene problem at hvis du kører spil i fullscreen, så skal du alt+tab eller noget lignende før du kan tage musen over på den anden skærm. Dette kan dog løses på mange måder, eksempelvis at kører spil i windowed fullscreen mode, eller programmer som giver dig denne mulighed. Der findes masser af det
Avatar billede Kaiz Nybegynder
14. maj 2013 - 07:35 #3
Mange tak for svar. Så er det da sådan en jeg skal have zetto123. - Jo jeg mente DVI karise_larry
Avatar billede Kaiz Nybegynder
25. september 2013 - 08:44 #4
Tak