Avatar billede petersen7913 Forsker
13. maj 2013 - 14:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Loopen gennem rækker i subform

Jeg har en form med en knap og en subform med et antal rækker.

Når jeg trykker på knappen skifter jeg til subformen, så vil jeg loopen gennem rækkerne, og hvis de er markerede skal de bruges til en sql.

Når jeg kommer til Do Until i = .... får jeg fejlen '.... indeholder en ugyldig reference til egenskaben RecordsetClone

Jeg har brugt samme kode i (sub)formen da jeg byggede den op (rense felter ved indlæsning, der fungerede det helt som det skulle)

Min kode på knappen er:

Private Sub cmdExport_Click()

    Me.fDataMasterTst.SetFocus

    MsgBox "Test " & Me.fDataMasterTst.Form.fVarenr
    'for at teste hvor jeg er

    DoCmd.GoToRecord , , acFirst
    i = 0

    i = Me.fDataMasterTst.Form.RecordsetClone.RecordCount
    MsgBox i
    'for at teste jeg får fat i antal rækker

    Do Until i = Me.Form.RecordsetClone.RecordCount - 1
    'her fejler koden

        MsgBox Me.fDataMasterTst.Form.fVarenr
        DoCmd.GoToRecord , , acNext
        i = i + 1

    Loop
    DoCmd.GoToRecord , , acFirst

End Sub
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2013 - 19:06 #1
Det er ikke hvad du angiver at være intentionen  - at få antal poster i underformularen - men hovedformulars postantal der kan findes med Form.RecordsetClone.RecordCount

Udtrykket står jo et par linier over - og flytning af i=0 gør en forskel ;)
Avatar billede petersen7913 Forsker
13. maj 2013 - 20:29 #2
brugerekspert > Så vær venlig at forklare hvordan jeg får fat i subformens antal poster. Hvis jeg kunne se hvor det gik galt ville jeg jo ikke spørge :)
Avatar billede petersen7913 Forsker
13. maj 2013 - 20:42 #3
Nå, så fik jeg det til at fungere .... pyha :)

brugerekspert > skriv et svar så jeg kan lukke
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2013 - 10:17 #4
Venlighed på forlangende af en der ikke vil tælle til to, får mig til at tænke på hvordan vi har alle aldre i os ;)
http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2
Avatar billede petersen7913 Forsker
15. maj 2013 - 15:35 #5
brugerekspert > tjaaa .... jeg synes umiddelbart din venlighed er lidt 'sjov' .... Min opfattelse er, at de fleste herinde kommer med seriøse svar og forslag - ikke links og antydninger, som kan tolkes efter humør ....

Men du er stadig velkommen til at lægge et svar så jeg kan lukke spørgsmålet :)
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2013 - 10:54 #6
Beklager hvis noget har været uklart. At du ikke finder linket relevant viser at du ikke har læst og forstået de forumregler du accepterede ved oprettelse af din profil. Jeg vil frabede mig yderligere pointplageri.