Avatar billede jepzen Nybegynder
10. maj 2013 - 22:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ingen kontakt til ny router(modem)

Jeg har lige fået en ny router(eller hedder det modem), fra Fullrate, da den gamle åbenbart er forældet. Men når jeg sætter den til, lyser den alle de steder den skal, uden at jeg kan få forbindelse til den. Jeg bruger derfor min gamle router indtil jeg kan få kontakt med Fullrate efter weekenden.

Men er der nogen der kan hjælpe med at få den til at virke?

Jeg kører Windows XP.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. maj 2013 - 11:32 #1
Husk, når du skifter, at der kan gå et stykke, før enheder ude på internet "opdager" at du har fået en ny router - indtil da vil der ikke være hul igennem.
Du bør selvfølgelig kunne pinge indersiden?
Avatar billede jepzen Nybegynder
14. maj 2013 - 00:15 #2
Pinge indersiden???
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. maj 2013 - 09:05 #3
Hej igen.

  Din router vil have to IP-adresser: En yderside-IP, den modtager via DHCP fra din internetudbyder, og en statisk inderside-IP, du bruger som default gateway på dine maskiner. Indersiden hedder som regel noget i retning af 192.168.1.1 eller 10.0.0.1 men kan i princippet være hvad som helst fra et klasse B/C/D-net.

Men du skulle under alle omstændigheder (på en af PC'erne på netværket) kunne gå ud i en kommandoprompt, skrive "ping x.x.x.x" hvor x.x.x.x er din gateway-adresse, og få svar?

/Carstenh
Avatar billede jepzen Nybegynder
15. maj 2013 - 00:21 #4
Tak Carsten. Fatter minus af det du skriver :)

Fullrate har fixet det nu ;)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. maj 2013 - 06:54 #5
Jamen selvtak?!?