Avatar billede Integra Nybegynder
08. maj 2013 - 14:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Driver til bundkort

Hej

Jeg er blevet den heldige ejer af en ny computer fra Topdata. Dog valgte jeg ikke at købe den med Windows, da jeg allerede var ejer af en windows 7, som kunne opgraderes billigere.

Da jeg modtog computeren valgte jeg at sætte CD'en, hvorpå driveren til bundkortet skulle være at finde, i computeren. Dog fortæller den mig, at den ikke kan installeres på windows 8, hvorfor jeg via google fandt driveren til bundkortet.

Til min store overraskelse, er der dog ikke kun en ting, man kan installere, hvorfor jeg nu er i tvivl om, hvad jeg reelt skal installere.

Håber I kan hjælpe.

Mit Bundkort er et ASUS P8Z77-V LX2 og har fundet frem til http://www.asus.dk/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77V_LX2/#download

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede Blandy Praktikant
08. maj 2013 - 15:52 #1
Det vil sige du vælger at opgrader wil windows 8 via en eksisterende windows 7?

Kommer installationen ikke med en konkret ting den ikke kan arbejde med, så du har mulighed for at finde den korrekte driver? Evt en fejlmeddelse....
Avatar billede Integra Nybegynder
08. maj 2013 - 18:59 #2
Den siger bare at den ikke er konvertibel med mit windows
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. maj 2013 - 00:35 #3
Du skal lige starte medet par oplysninger:
Hvilken version Windows7 taler vi om, 32 bit eller 64 bit?
Hvilket styresystem har du valgt ved download af drivere?
/ptj_11
Avatar billede Integra Nybegynder
13. maj 2013 - 12:33 #4
Der er tale om windows 8 64bit. Windows fungerer uden problemer og alle andre programmer virker lige ledes. Mit eneste problem er blot, hvilke drivere jeg skal installere til mit bundkort.
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. maj 2013 - 17:07 #5
Jeg troede, at det var windows 7 der havde problemet, men når du allerede har fået installeret windows 8, så skal du bare følge dit eget link, og derinde skal du vælge styresystem, altså windows 8 64 bit.
Hent først alle drivere ned, gem dem i mapper, der er navngivet, så du kan finde rundt i dem.
Installer først chipsetdriverne, derefter er det vist ret ligegyldigt hvilken rækkefølge du installerer i.
/ptj_11
Avatar billede Integra Nybegynder
14. maj 2013 - 08:26 #6
Vil det sige jeg skal installere alle 14-15 drivers?? det virker lidt voldsomt
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. maj 2013 - 17:18 #7
Du skal selvfølgelig kun installere de nødvendige drivere. Men når det er sagt, så er der alligevel lige en enkelt ting at tage i betragtning:
I betragtning af, at du har opgraderet en  windows 7 til windows 8, så kan det sagtens tænkes, at windows 8 accepterer driverne fra windows 7, eller at windows 8 har opdateret driverne til egen version i forbindelse med opgraderingen. Men det er absolut  ikke en given ting, at windows 8 har de mest optimerede drivere til din hardware indlejret. Der kan sagtens være udviklet bedre drivere på et senere tidspunkt, end dengang, hvor windows 8 blev udgivet.
Derfor kan du snildt opleve, at du i de downloadede drivere har nyere, mere optimerede drivere til din hardware, end de drivere, som er installeret.
Derfor, så vil jeg foreslå, at du opdaterer hver enkelt hardwaredriver. Det kan være en fordel på sigt.
/ptj_11
Avatar billede Integra Nybegynder
15. maj 2013 - 07:32 #8
Jeg takker for hjælpen. Smider du et svar, så giver jeg point
Avatar billede Integra Nybegynder
27. maj 2013 - 12:39 #9
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. maj 2013 - 16:57 #10
Jeg så ikke lige dit indlæg, men det er helt ok. Som en anden skrev i et indlæg, "Vi kan jo ikke køge burgere på MC-Donald for de point vi tjener herinde".
Håber, at du får det hele til at spille.
/ptj_11