Avatar billede jepzen Nybegynder
07. maj 2013 - 16:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bærbar slukker af sig selv

Min computer er begyndt at slukke af sig selv indimellem. Forleden dag, var det da jeg spillede et spil på Facebook, og idag var det da jeg prøvede at sikkerhedskopiere min Samsung mobil, med Samsungs program Kies.

Hvad dælen kan jeg gøre ved det?

Jeg kører Windows XP.
Avatar billede Blandy Praktikant
07. maj 2013 - 17:10 #1
tjek din computer for cpu temperatur og gpu temperatur. er ofte det som er skyld i at en computer spontant slukker af sig selv.
Avatar billede jepzen Nybegynder
07. maj 2013 - 22:43 #2
Hmm. Jeg bruger laptopcooler, og min computer bliver derfor aldrig varm i bunden. Jeg har downloadet CPUID Hardware monitor, og det ser ud til at "core"-temperaturen indimellem er oppe og runde max, som er 67 grader, THRM er oppe på 56 grader, hvor max står til 58 grader.

Kan det være problemet og hvad kan man gøre ved det?
Avatar billede jepzen Nybegynder
07. maj 2013 - 22:46 #3
Hov nu står "core"-max på 75 grader og den aktuelle value er på 66 grader. Thrm max står til 64 og den aktuelle er på 56 grader.

Hvordan skal alt dette egentlig læses og forståes?
Avatar billede daphne Novice
09. maj 2013 - 11:21 #4
Lyder som om din harddisk overopheder.

Det kan også skyldes, at der er for meget støv i blæseren. Du kan muligvis fixe det ved at tage en støvsuger, og forsigtigt prøve at rense blæseren for snavs. Det kan nemlig bevirke, at blæseren ikke kører ordentligt.

Mvh.
Gitte Daphne
Avatar billede jepzen Nybegynder
10. maj 2013 - 22:26 #5
Tak, det prøver jeg :)