Avatar billede eiken Nybegynder
05. maj 2013 - 04:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

GRAFIK-KORT DRIVER

Hvor finder jeg en Grafik-kort driver til:
1. ATI CLUB3D Radeon X800XL, CGAX-XL82VDD 512MB DDR2
2. ATI X800 PRO PCI-E 256MB
3. 7100GS PCI-E 128MB DDR2 TV-OUT DVI
Avatar billede eiken Nybegynder
05. maj 2013 - 04:45 #1
30 Point pr. Driver
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 08:11 #2
de første to bør du kunne finde ved at gå ind på denne side:
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx
Har man den computer på siden som skal opdateres kan man vælge at lade siden auto detektere kortet og den vej få driveren.
Man kan også gøre det manuelt. Jeg fik 2 forslag på det øverskte kort da jeg valgte xp som styresystem.
Den sidste skal du på Nvidia hjemmeside for at finde:
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Igen kan du vælge at siden finder driveren automatisk.
Men du kan også gøre det manuelt.
Vil tro her man vælger Geforce øverst.Herefter Geforce 7 series, og så dit styresystem.
Avatar billede eiken Nybegynder
05. maj 2013 - 13:41 #3
...vælge at siden finder driveren automatisk.
Jeg kan ikke få computerne til at gå online. De står bare og forsøger at hente netværksadressen, men de går ikke online. Det problem kender jeg ikke løsningen på, men det må jeg ordne når jeg har fået en grafik-driver.
Avatar billede eiken Nybegynder
05. maj 2013 - 13:54 #4
Jeg har prøvet flere forslag på det øverste kort, når jeg valgte xp som styresystem.
Men når jeg installerer dem får jeg at vide at de ikke passer til det monterede grafik-kort.
Det har jeg brugt adskillige timer på.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 15:25 #5
Mangler du flere drivere til bundkortet?
Er det ny installerde maskiner du skal have drivere til?
Avatar billede eiken Nybegynder
05. maj 2013 - 19:30 #6
Nej, jeg henter dem på genbrugs-pladsen efter lukketid.
Hvis det er muligt, renser jeg de installationer som er installeret og bruger derefter den ofte ægte windows som er installeret på maskinen.
Mit hovedformål med besøg på genbrugs-pladsen er Hard-diske, og så kommer alt det andet med.
Jeg har på den måde fået mange dual og quad core computere, GRATIS - Folk har for mange penge og bortskaffer derfor gode computere som bare skal defragmenteres og eller tømmes for programmer som ikke bruges mere.
Nogle computere er så beskidte at det hænder at det tager 10-15 minutter før skrivebordet er åbent og klar.
Svinderi og for mange penge, og så væk med det gamle skidt.
Avatar billede eiken Nybegynder
05. maj 2013 - 19:43 #7
De helt håbløse maskiner, får så formateret hard-disken og jeg laver en ny XP-pro install.
Jeg har en multi licens på 100 pc'er, som ikke skal aktiveres.
Hvilket betyder at jeg kan skifte alle de hard-diske jeg vil, uden at maskinen skal genaktiveres.
Og havd jeg så bruger alle de her computere til.
Jo, jeg hoster en torrent side.
Det er ofte mig som sørger for at brugere som dig kan hente den DVD-film de nu ønsker at se i week-end'en sammen med kæresten.
Jeg hoster ikke porno og den slaks pjat.
Og jeg bruger ikke noget hostings company, jeg hoster det selv.
Det er meget sjovere.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 19:47 #8
Pas på lovens lange arm, når du besøger genbrugspladsens efter den er lukket ;-)

Ja der ligger helt sikkert for rigtig mange penge og flyder der.
Og som du skriver så kan man helt sikkert få sig en fin pc hvis alt bliver slettet og nyinstalleret og man gør den ren indenfor i motot rummet. Har man en original cd med styresystemet kan man jo bare bruge den label der stadig sidder på maskinen.
Har du kun problemer med grafik driveren, eller er der andre drivere der driller?
Du kan nemlig ikke være sikker på du får det til at virke, hvis chipsæt driveren ikke er på plads.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 19:51 #9
#7 Nu er jeg ikke lige i den målgruppe du beskriver, og jeg synes måske det er lidt dumt at reklamere med det her på siden.
Avatar billede eiken Nybegynder
05. maj 2013 - 20:26 #10
Jeg reklamerer heller ikke, der er ikke nogen der får link eller noget her gennem Eksperten.
Det jeg hoster er ikke forbude stof (corpyrigheted på nogen måde).
Det går det meste af min tid med at kontrolerer.

Nu har jeg så flyttet et af de MSI grafik-kort over i denne computer, og kørt auto detect og install fra amd's side. Men efter genstart af computerener der stort set ingen ændringer. Catalyst control-center starter ikke, og jeg får ikke mulighed for vat opsætte mine 2 tilsluttede skærme til dual-wiev (2 skærms opsætning)
Catalyst Control-center startede selv (efter genstart) dengang MSI hostede driverne. Nu hvor det er overgået til AMD sker der intet. Jeg har samme skærm billede i begge skærme, og i skærm indstillinger kan jeg ikke tilføje skærm 2.
Det er noget rigtigt LORT & LÆGKAGE.
Har du nogle forslag til hvordan jeg aktiverer fler-skærms opsætning ?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 20:34 #11
Nej desværre. Jeg har aldrig brugt funktionen :-(
Og ej heller brugt Catalyst Control Center.
Avatar billede eiken Nybegynder
15. maj 2013 - 17:42 #12
Hej 220661
Jeg ønsker at du lægger et svar, så får du point for dit forsøg på at hjælpe mig.
Det var pænt gjort af dig og selvom jeg ikke fandt nogen løsning, så syntes jeg du skal ha' de 90 point alligevel.

1000 TAK for dit forsøg på at hjælpe mig.
Avatar billede eiken Nybegynder
16. juni 2013 - 20:50 #13
nå,... ingen svar, spm lukkes