Avatar billede lurup Ekspert
05. maj 2013 - 02:05 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Mangler driver til en ældre Dell pc

JEg manger 3 driver jeg ikke selv kan finde
Håber på hjælp

Det er en Dell 2400 Basis (240001DA)
service nr XXXXXX

Kan ikke bruge Dell dektkt
Har en usb netkort jeg kan komme på nette med

Mangler driver til

Ethernet-controller
Mulitmedie lydkort
Skærmkort
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 08:25 #1
Prøv at bruge SlimDrivers, nu hvor du har netadgang:
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)
+ fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. maj 2013 - 10:25 #2
Hej.

  Du kan starte med netkortet, det burde være denne her http://www.dell.com/support/drivers/us/en/19/DriverDetails/Product/dimension-2400?driverId=R64645&fileid=2731129724

De bedste hilsner
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. maj 2013 - 10:26 #3
...og det skulle selvfølgelig blot have været en "kommentar".
Avatar billede lurup Ekspert
05. maj 2013 - 10:38 #4
Har fået det hele til at virke lige pånær lydkortet.
Nogle der kan hjælpe ???
Har prøvet at downloade en Realtek AC97 men pc genstarter bae efter installe og siger stadig den mangler driver....
Inden min formatering virkede det

De andre 2 drivr fandt SlimDrivers.....tak 220661
Avatar billede lurup Ekspert
05. maj 2013 - 12:41 #6
Nielsen 98
Den dur ikke , siger det ikke er den rigtige version
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 12:41 #7
#4 Velbekomme.
Avatar billede lurup Ekspert
05. maj 2013 - 12:46 #8
220661 kender du en anden en jeg kan prøve med ??
Mangler stadig min lydkort
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 12:51 #9
Var det den som Slimdrivers du hentede og prøvede?

Kender ikke et andet program der er bedre end Slimdrivers til at finde drivere. Den bruger hardware id som grundlag for at finde drivere.
Man kunne prøve at gå i enhedshåndteringen og gå ind under lydkortet. Dette har jo en hardware id. Dette kunne man prøve at søge på og skrive driver bag ved.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 13:03 #10
Avatar billede lurup Ekspert
05. maj 2013 - 13:38 #11
220661

Jeg tror det er den rigtige driver men har et underlig problem
Lige inde pc er færdig med at installer driverne genstarten den..
Har opleve det nu med 3-4 forskellige driver..
Hvad kan det være ???
Og igen virkede finde inden jeg formateret pc´en
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 15:23 #12
Prøv at gå i enhedshåndteringen, og slet lydkortet, ved at højreklikke på det og vælge fjern.
Installer driveren, og genstart pc.
Så håber vi det bliver konfigueret rigtigt på den måde.
Avatar billede lurup Ekspert
05. maj 2013 - 16:36 #13
Laver stadig samme nummer med selv at genstarte inden den er færdig.
Jeg fik lov at at køre det helt færdig da jeg først fjerne den fra enhedhåndtering men efter jeg genstartet den skrev den at den have fundet nu hardware og derefter lavede den samme nummer..

ØV ØV
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 16:44 #14
Ærgerligt :-(
Er systemet opdateret ellers?
Prøv om windows update kan hjælpe med driveren.
Du skal ind under brugerdefinerede opdateringer.
Ps Er ved at køre tør for ideer desværre :-(
Avatar billede lurup Ekspert
05. maj 2013 - 17:43 #15
Er det ikke bare en alm windows opdate ???
Hvad ellers ?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2013 - 19:40 #16
Når du går på windows update kan du vælge "hurtig" eller "brugerdefineret". Det er så "brugerdefineret" du vælger.
Her er drivere til hardware vist, hvis de forefindes.
Avatar billede lurup Ekspert
05. maj 2013 - 22:54 #17
JUBIIIIIIII

nu virker det vil 220661 svare ??

Tak for hjælpen til de andre driver....
lydkort har jeg sat en anden en i og det virker..

10000 TAK
Avatar billede DellLytter Nybegynder
06. maj 2013 - 08:07 #18
Hej

Jeg vil blot informere dig om, at vi anbefaler at man aldrig oplyser sit servicetag offentligt, da det betegnes som en følsom oplysning, og i værste fald kan misbruges i de forkerte hænder.

Derfor vil jeg råde dig til at redigere dit oprindelige indlæg, og fjerne selve servicetag'et.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2013 - 15:33 #19
Ping. Dette er så et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2013 - 20:07 #20
Hej DellLytter
Med hensyn til det sevice tag, så bed jeg først mærke i det, da du gjorde opmærksom på det.

Og at redigere sit indlæg er ikke bare lige til. Det skal foregå over en admin.
Så derfor havde det så måske været smartere at du havde sendt det over intern mail i stedet for lige i tråden.
Avatar billede lurup Ekspert
06. maj 2013 - 21:24 #21
Hvad kan der ske ved at oplyse service nummer  på en 10 år gl pc ???

Har også tit undre mig over den der dækker nummerplade på bil til ved salg....den kan man da se når den holder alle andre steder
Avatar billede DellLytter Nybegynder
07. maj 2013 - 07:59 #22
Hej Lurup

Jeg giver en forklaring i privat, da #20 har en stærk pointe, og jeg vil ikke offentligt oplyse, hvad skade et servicetag kan skabe.

Jeg sender en privat besked.

//Karina
#IWork4Dell