Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
02. maj 2013 - 13:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

brug for et godt kamera

Hej igen :-)

jeg tænker på at købe et kamera til videoer og billeder. Jeg har familie langt væk så det ville være fedt hvis det kunne lave en "vlog". Det skal optage HD og tage gode billeder. Har i nogen forslag?
Avatar billede tiger_dk Mester
02. maj 2013 - 13:29 #1
Har et Sony kamera, det skulle siges at være noget af det bedst ifølg. nogen professional fotografer.  Det kamera jeg har er et Sones EOS 600D, det er på 18 MagaPix og kan optage HD som du søger, det er en spejlreflekskamera.

det kan nogen gange fås til en fornuftig pris i Elgiganten !

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_600D/
Avatar billede tiger_dk Mester
02. maj 2013 - 13:30 #2
Sones = Sony
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
02. maj 2013 - 13:33 #3
Og et featur jeg godt kunne tænke mig er at når man er ude i skarpere lys at den skruede ned for lyystyrken og når man er inde i et mørkere rum at den gær det lysere uden at man skal have blitz på... Det ville være rart
Avatar billede tiger_dk Mester
02. maj 2013 - 13:36 #4
det kamera jeg henvisertil, kan det meste...
Avatar billede Blandy Praktikant
02. maj 2013 - 13:47 #5
Tror du blander kamera modellerne sammen. Sony laver ikke EOS 600D, Men det gør Canon til gengæld.

@Martin #3: Det du søger er i de fleste kamera, enten i form a lysmåling eller hvor du manuelt kompenser ved at ændre på instillingerne.

Det kan gøres ved f.eks at ændre på ISO værdien (lysfølsomheden). Men for at få mere lys ind i kameraets hus, skal man have et godt objektiv, som ikke lukker for meget af for lyset. Også kaldet blænde.

Men blænde styrer også dybdeskarpheden i billederne du tager.
Avatar billede tiger_dk Mester
02. maj 2013 - 13:53 #6
ja, det er sku da også rigtigt, det er mig der blander tingene sammen, sorry ;-)

Men EOS 600D er et kanont godt kamera !
Avatar billede Blandy Praktikant
02. maj 2013 - 14:25 #7
Har selv Canon EOS 550D og klager bestemt ikke. Dejligt kamera som er det første jeg har købt som DSLR
Avatar billede tiger_dk Mester
05. maj 2013 - 12:31 #8
Nu ved jeg ikke om du har været ude og investere i et kamera. Jeg får nemlig nogen gange nyhedsbreve fra Canon, og der i var der en noget om et nyt lille spejlreflekskamera der EOS 100D - http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_100D/index.aspx?WT.mc_id=You_Connect_2013_03 som skulle være det mindste på markedet, ifølge dem !
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
12. maj 2013 - 21:38 #9
Så jeg køber bare et kamera med HD og så skulle den være der. Hvis i vil have nogle points så læg et svar.
Avatar billede tiger_dk Mester
12. maj 2013 - 22:23 #10
svar !

lad os høre, hvad det bliver af kamera !

Et godt råd, hvis det bliver et EOS kamera, kan jeg klart anbefalede Canon Exploring EOS Tutorial DVD, der er virkelig nogen kanon tip omkring fotografering !
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
13. maj 2013 - 15:30 #11
http://www.pricerunner.dk/pi/29-2632241/Digitalkameraer/Nikon-D3100-18-55mm-VR-Produkt-Info jeg tror at det kunne blive dette kamera. Det ser gidt ud fra mine øjne... Men jeg er ikke meget inde i kameraer.
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
13. maj 2013 - 15:32 #12
Skal jeg bare acceptere dit svar eller skal jeg være en gentleman og vente på blandy?
Avatar billede tiger_dk Mester
13. maj 2013 - 18:48 #13
det bestemmer du, hvis du mener jeg kom med et brugbar svar
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
13. maj 2013 - 19:16 #14
Det gjorde du bestemt :-)