Avatar billede jensen363 Forsker
30. april 2013 - 13:53 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Mål antal mellem to datoer - 1

Opgave :

WHERE (((tblBirthDate.[Entry Birth Date])=Date()-28) skal efterfølgende hedde
WHERE (((tblBirthDate.[Entry Birth Date])=Date()-27)
detnæst
WHERE (((tblBirthDate.[Entry Birth Date])=Date()-26)

o.s.v

Dette går udemærket med en UNION ind til jeg når et vist antal UNION, så bliver min quiery for kompleks.

Er der en alternativ måde ???

SELECT "CY" AS Period, tblBirthDate.[Booking ID], tblBirthDate.[Entry Birth Date], tblBirthDate.[AC-Date], tblBirthDate.[Weeks Sold]
FROM tblBirthDate
WHERE (((tblBirthDate.[Entry Birth Date])=Date()-28) AND ((tblBirthDate.[AC-Date])<=Date()-1))
UNION
SELECT "CY" AS Period, tblBirthDate.[Booking ID], tblBirthDate.[Entry Birth Date], tblBirthDate.[AC-Date], tblBirthDate.[Weeks Sold]
FROM tblBirthDate
WHERE (((tblBirthDate.[Entry Birth Date])=Date()-27) AND ((tblBirthDate.[AC-Date])<=Date()-1))
Avatar billede terry Ekspert
30. april 2013 - 18:18 #1
Mål antal mellem to datoer - 1

?

explain please, in your example you have -27, -26 ...???
Avatar billede jensen363 Forsker
01. maj 2013 - 08:54 #2
I have a huge dataset with unconfirmed orders (Booking ID) on a given date (Entry Birth Date) - currently holding 5 years of data. Between 70 and 75 % of the orders become confirmed orders within 10 to 14 days (AC Date) after the order has been placed, the rest (in average 85 %) within 30 days.

This pattern varies depending on the time og year, but are more or less comparable from year to year.

On an daily basis, I need to calculate if we are on track compared to the same period last year, meaning if I look at yesterdays orders, how many of those are confirmed on day 1 (normally approx 30 %), how many of the orders taken 2 days ago are now confirmed, how many ordesr taken 3 days ago are now confirmned and so on ... basically i want to calculate this for an entire year and compafre this pattern to prior years

Does this make sense ???
Avatar billede fdata Forsker
01. maj 2013 - 12:01 #3
Måske jeg har misforstået opgaven; men det ser ud som om, du akkumulerer ordrerne én dag ad gangen - 28 gange.
I stedet for at måle på én bestemt dato 28 gange, kunne du så ikke måle på intervallet? Altså:
  WHERE tblBirthDate.[Entry Birth Date] Between Date()-28 And Date()-1.
Avatar billede jensen363 Forsker
01. maj 2013 - 14:52 #4
Princippielt skal jeg løbende kunne optælle/følge antallet af confirmed ordre på tidspunktet for hvornår de blev confirmed i forhold til ordre tidspunktet
Avatar billede fdata Forsker
01. maj 2013 - 15:38 #5
Øøøøøh.

Hvis du først udvælger alle poster, som er 28 dage gamle og joiner dem med alle poster, der er 27 dage gamle osv. er det vel det samme som at udvælge alle poster, der er mellem 28 og 1 dag gamle; men det er så ikke det, du vil, kan jeg forstå.

Nu skriver du, at det er Confirmed-datoen i forhold til ordredatoen; men så kan du jo ikke måle op mod Date()!?! - som du skrev i det oprindelige spm.

Du må nok prøve at forklare lidt nærmere.
Avatar billede jensen363 Forsker
01. maj 2013 - 16:38 #6
En record består ( simplificeret ) af følgende :

Entry Birth Date
Booking ID
Volume
AC Date

For hver Entry Birth Date, kan der være xx antal ordre, hver især identificeret med Booking ID og Volume ( stk ). Fælles for alle er at de starter som reservationer, og afhængig af kundens betalingsmønster/evne, kan disse blive bekræftet (AC Date) samme dag eller på en efterfølgende dato.

Når jeg så har en given periode, en uge, en måned, et år eller eksempelvis "rullende 14 dage" regnet fra dags Dato()-1, vil jeg gerne kunne måle på hvor mange af dem der blev reserveret for 14 dage siden som nu er bekræftet, ligeledes for dem der blev reserveret for 13 dage siden, dem der blev reserveret for 12 dage siden o.s.v.

Princippielt skal jeg kunne vælge et fixpunkt og en periode bagud jeg vil måle i forhold til.
Avatar billede fdata Forsker
01. maj 2013 - 17:50 #7
Jamen er det så ikke bare:

  WHERE tblBirthDate.[Entry Birth Date] Between Dato1 And Dato2

hvor du så i forvejen har indtastet Dato1 og Dato2.
Dato2 er dit fixpunkt
Dato1 er Dato2 - Perioden
Avatar billede terry Ekspert
01. maj 2013 - 19:17 #8
make a select for the interval and then group on the date part of the dateTime field and you obviosuly need a count
Avatar billede jensen363 Forsker
13. maj 2013 - 09:12 #9
Lukker ... ikke aktuelt mere