Avatar billede dizzy11 Nybegynder
29. april 2013 - 22:54 Der er 8 kommentarer

BSOD atikmpag.sys + windows update: siden kunne ikke indlæses

Jeg har efterhånden i lang tid nu, forsøgt at genoprette, installeret virus detektorer osv. for at rette dette problem men intet har lykkedes endnu.

Jeg får sådan ca. 1 gang dagligt BSOD hvor bl.a. feljmeddelsen atikmpag.sys opstår og så en anden lang kode, jeg ikke lige kan huske eller nå at skrive ned når den forekommer :(

Derudover døjer med, at når jeg åbner Windows update så siger den bare at siden kunne ikke indlæses, altså når jeg åbner windows update på min computer. Jeg har derefter researchet lidt på nettet og kørt Microsoft's eget program, der er egnet til dette problem, men den siger der er fejl og derefter lukker den ned.

Den eneste udvej jeg efterhånden ser er at geninstallere windows, Men det er jo snart eksamener og vil helst ikke miste alt det jeg har på min comp :P

P.S. Jeg har Windows 7 64 bit og det er en Alienware aurora
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2013 - 15:12 #1
Søgte lidt på din fejl, og i en tråd anbefalede man at opdatere alt software til grafik kortet.
I denne tråd skulle der lidt mere til:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-hardware/blue-screen-error-with-atikmpagsys-in-windows-7/5f0aebb6-b9b6-4a5d-a622-97c62dbb3d66  se Smofty's indlæg.
Har ikke selv set denne fejl. Men problemet er måske ikke 32 bit relateret??
Min søgning: http://www.google.dk/#hl=da&biw=1024&bih=618&sclient=psy-ab&q=bsod++atikmpag.sys&oq=bsod++atikmpag.sys&gs_l=hp.12...1774.6729.0.7904.6.6.0.0.0.0.474.1070.1j2j1j0j1.5.0...0.0...1c.1j2.11.psy-ab.ilSoAxtrzGE&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.45921128,d.Yms&fp=24e72f31c6d97abf
Avatar billede dizzy11 Nybegynder
30. april 2013 - 22:04 #2
Jeg tror også det er grafikkortet den er galt med, men når jeg prøver at installere de seneste drivere. Her siger den dog også fejl og jeg kan ikke rigtig opdatere dem. :/
Avatar billede dizzy11 Nybegynder
30. april 2013 - 22:05 #3
Ja det har jeg prøvet, her siger den også fejl :(
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2013 - 07:43 #4
Har du prøvet af opdatere fra fejlsikret tilstand?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2013 - 07:44 #5
Og får du fejl meddelelse her også?
Avatar billede dizzy11 Nybegynder
02. maj 2013 - 14:13 #6
Nej, godt råd, det vil jeg prøve :)
Avatar billede dizzy11 Nybegynder
03. maj 2013 - 18:06 #7
Jeg har prøvet at køre Windows Update i fejlsikret tilstand, kunne slet ikke åbne det der :(
Avatar billede 220661 Ekspert
03. maj 2013 - 18:55 #8
Husk kun at skrive i kommentar. Når du skriver i svar tror andre hjælpere måske problemet er løst og springer tråden over.

Jeg har ikke nadre bud end dem jeg har kommet med desværre.
Har du tjekket om nogle af de links jeg lagde kunne være brugbare?

Hvad har du på din computer du ikke kan tage backup af?
Er der programmer som du mister, og ikke kan få igen?