Avatar billede baxter510 Nybegynder
29. april 2013 - 17:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

jquery mobile site scalere ikke rigtigt efter DNS-pegning

Hej.

Jeg har lavet et website med jquery mobile, og det virker som det skal, den tilpasser sig til mobilen og det hele.

websitet skal have addressen m.domæne.dk, men så tilpasser den sig ikke længere på mobil.

er der nogen der ved hvorfor den ikke tilpasser sig når jeg laver DNS-pegning?

Vh. baxrer510
Avatar billede olebole Juniormester
29. april 2013 - 18:06 #1
<ole>

Det skyldes formodentligt, du gør noget forkert. Da vi ikke ved, hvad du gør, er det svært at sige, hvad du gør galt  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede baxter510 Nybegynder
29. april 2013 - 18:38 #2
Fair nok :)

Jeg bruger one.com og deres dns function.

Jeg har den her
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1, maximum-scale=1" />
i min head sektion, og det er den der på en eller anden måde ikke virker efter DNS-pegning tror jeg.

jeg ved ikke helt hvad i har brug for at vide, så spørg endelig! :)
Avatar billede olebole Juniormester
29. april 2013 - 18:45 #3
En DNS-pegning har næppe indflydelse på en META. Der må ske noget andet
Avatar billede baxter510 Nybegynder
29. april 2013 - 18:50 #4
Når jeg peger m.domæne.dk hen til index.php, skallere sitet ikke sig selv til mobile devices

når jeg bruge stien hen til den samme index.php skallere den fint

:-/
Avatar billede sherlock Nybegynder
29. april 2013 - 22:38 #5
Prøv at checke om du får loadet alle css og js filer på den ny adresse.
Avatar billede baxter510 Nybegynder
30. april 2013 - 11:27 #6
sherlock -> hvordan skal jeg gøre det? når jeg viser kildetekst på på m.domæne.dk er det kun titlen jeg kan se i head sektionen, hverken link til css eller js filer er der :-/
Avatar billede keysersoze Guru
30. april 2013 - 11:38 #7
Benyt et udviklerværktøj i browseren - http://www.web-dev.dk/post/2012/06/17/Bliv-en-hurtigere-webudvikler-med-browservc3a6rktc3b8jer.aspx eller Fiddler.

Kom evt med et link til os.
Avatar billede baxter510 Nybegynder
30. april 2013 - 11:48 #8
Linket til den side som ikke fungere ordentligt på mobil devices er
http://hold4.bjoler.dk/

Jeg kan ikke se nogen steder at den har

<link rel="stylesheet" href="http://code.jquery.com/mobile/1.3.1/jquery.mobile-1.3.1.min.css" />
<script src="http://code.jquery.com/jquery-1.9.1.min.js"></script>
<script src="http://code.jquery.com/mobile/1.3.1/jquery.mobile-1.3.1.min.js"></script>
    <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1, maximum-scale=1" />
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset= ISO-8859-1" />

det her med i head sektionen.
-Men hvorfor?:)
Avatar billede olebole Juniormester
30. april 2013 - 13:58 #9
Det er jo fordi, der er tale om et frameset. Desuden er dit index-dokument ikke valid. Du har bl.a. lagt et script mellem HEAD og BODY elementerne. Explorer på PC viser overhovedet ikke siden
Avatar billede baxter510 Nybegynder
30. april 2013 - 20:40 #10
ole, har rykket scriptet på plads .. :-P

Men hvad kan der gøres ved det frameset for at få det til at skallere ordentligt?

vh. baxter
Avatar billede olebole Juniormester
30. april 2013 - 20:53 #11
Spørgsmålet lyder: Hvad skal det frameset overhovedet?

Svaret lyder: Ligemeget ... det skal bare væk hurtigere end straks!

Det ligner ikke en ægte DNS-pegning, men en forældet løsning, der aldrig har været god - selv ikke mens der var folk, som stadig brugte frames.
Avatar billede baxter510 Nybegynder
01. maj 2013 - 09:22 #12
Jeg har løst problemet, havde lavet web-alias i stedet for web-forward :)

Alle der var været med i tråden og ønsker point, smid et svar :)

vn. Baxter
Avatar billede sherlock Nybegynder
02. maj 2013 - 16:19 #13
Ellers tak :)
Avatar billede olebole Juniormester
02. maj 2013 - 16:21 #14
Ellers tak, jeg samler ikke point  =)
Avatar billede baxter510 Nybegynder
04. maj 2013 - 23:44 #15
Tak for hjælpen, lukker :)