Avatar billede tipman Juniormester
26. april 2013 - 23:14 Der er 3 kommentarer

Aflæse htaccess login

Hej

Jeg har en hjemmeside med en rod og en index.html forside. Denne forside lister filerne op i mappen /foto som links. Så brugeren kan direkte klikke på linket på forsiden til filen i mappen /foto, hvorefter et billedegalleri vises. Dette galleri er lavet automatisk af Juice box og galleriets html fil kan ikke ændres af mig.

Mappen /foto er beskyttet af htaccess, så når brugeren trykker på linket, så skal brugeren indtaste password. Min rod og forsiden er ikke beskyttet af htaccess.

Nu vil jeg gerne vide hvem der har logget sig ind i mappen /foto.

Hvordan gør jeg det?

Jeg synes ikke det er lige til da, jeg ikke kan ændre i /foto mappens automatisk genererede filer, så jeg med noget php kode kunne aflæse login.
Avatar billede tipman Juniormester
26. april 2013 - 23:29 #1
Er det muligt at aktivere en php hver gang en bruger kommer ind i /foto mappen? Kan htaccess aktivere dette php script inden brugen åbner filen, som brugeren har trykket på? Denne php kunne registrere login i min database.
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. april 2013 - 10:58 #2
Når du skriver: Vil vide hvem der logger ind? Har brugerene eget login eller hvordan styres login nu ?
Avatar billede tipman Juniormester
27. april 2013 - 11:46 #3
Ja brugerne opretter sig på min side og deres login og password gemmes i htpassword som knytter sig til htaccess. htaccess beder om valid user.