Avatar billede HansT Nybegynder
26. april 2013 - 19:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fælles kryptering til login på MySQL via vb.net og php - hjælp!!

Jeg har en MySQL-database med bl.a. et kartotek, og dertil har jeg gennem længere tid haft en frontend i vb.net med MySQL/NET-connector. Brugeroplysninger til login ligger i en tabel i databasen - fint nok, alting virker som det skal.
Nu vil jeg så supplere med en web-frontend i PHP, og har med hjælp fra PHPRunner også fået lavet en side jeg vil kunne bruge til formålet.
Min udfordring ligger i at når jeg logger ind via. vb.net så er passwordet krypteret/hashet så det matcher det prekrypterede password i tabellen - fint nok, men hvis jeg vil logge ind via. PHP bliver passwordet sendt i ren tekst og vil således ikke matche det i tabellen = jeg kan ikke logge ind. :-(

Selvfølgelig kan jeg bare oprette en separat bruger til PHP-login, men så ryger idéen i projektet lidt - så derfor : Er der nogen, der kan guide mig i retning af hvilken kryptering/hashing der bliver brugt til passwordet fra MySQL/NET så jeg kan gøre det samme fra PHP ??
Alternative forslag er også velkomne - målet er at kunne logge på databasen (kartoteket) med den samme bruger fra begge frontends.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2013 - 20:00 #1
Jeg forstaar ikke helt hvad problemet er.

Bruges der MySQL username og password? I saa fald virker PHP mysqli lige saa godt som .NET MySql.Data - librariet kan snakke med MySQL.

Bruger du noget hjemme krypteret? I saa flad skal du implementere det samme i PHP som du har brugt i .NET. For at komme videre skal du fortaelle mere m hvordan der krypteres.
Avatar billede HansT Nybegynder
26. april 2013 - 20:14 #2
Jeg har ikke bevidst krypteret noget som helst, men det lader til at .NET krypterer min indtastede adgangskode ved initialisering af login.

Jeg kan huske, at jeg i sin tid havde tilsvarende problemer med at logge på fra .NET fordi jeg havde oprettet brugeren direkte på MySQL-serveren og gemt adgangskoden i ren tekst. Dengang fandt jeg en måde at oprette brugere på fra .NET (som jeg ikke kan finde igen nu), hvorved jeg konstaterede, at adgangskoden blev krypteret inden den loggede på databasen.

Nu har jeg så det samme problem igen - bare med modsat fortegn, så at sige...
Avatar billede HansT Nybegynder
26. maj 2013 - 13:20 #3
Nå, det fik jeg ikke noget ud af, så efter pres fra mailrobotten bliver tråden nu lukket.