Avatar billede Kpedroc Nybegynder
26. april 2013 - 11:17 Der er 31 kommentarer

Skal finde ny bærbar

Hey jeg har lige haft konfirmation. Og kunne godt tænke mig at afstatte min gamle bærbar med en ny. Har selv været lidt rundt og søge, intil vidre tænker jeg på at købe. Medion akoya p6815. Eller en xmg p502. Ved ikke vilken jeg skal vælge. I må meget gerne komme med flere forslag. Har hørt lidt meget dårligt om Hp. Det skal være en der er god til at spille som ikke går ned hele tiden. Skal kunne trække. LOL, black opps 2 osv...  Håber i kan hjælpe
Avatar billede sadolin1978 Novice
26. april 2013 - 11:20 #1
du har oprettet denne tråd 2 gange luk den ene og lig evt en kommentar i den anden om hvad din maks. pris vil være så har vi bedre mulighed for at hjælpe.
Avatar billede Kpedroc Nybegynder
26. april 2013 - 11:31 #2
Prisen ligger mellem 6000-8500
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. april 2013 - 11:58 #4
2 stk. 650m kort i SLI modsvarer ca et 670mx
Avatar billede tbuch Juniormester
26. april 2013 - 12:34 #5
Bare en tanke - hvad med at beholde den gamle til skolebrug osv. OG så købe en stationær til spillebrug, hvor du får noget mere for pengene og kan opgradere i en rum tid fremover?
Avatar billede SciXT3CH Nybegynder
26. april 2013 - 12:45 #6
Ja, det kan jeg jo hjælpe dig med! :)
Jeg ville fortrække at købe en stationær istedet for en bærbar.
En stationær er meget mere stabil end en bærbar og du får mere for pengene. Grunden til at en bærbar ikke er så stabil er fordi at den har ingen plads indeni til opgraderinger, næsten ingen luft til køling. I en stationær har du massere af plads, højere ydeevne for pengene og massere af plads til køling.

Jeg vil poste nogle links til gode bærbare og stationære nedenfor.
Anbefaler stadig stationære.

STATIONÆRE:
Acer Aspire Predator G3 AG3620
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar-computer/ACDTSJPEQ099/acer-aspire-predator-g3-stationar-computer-ag3620

Acer Aspire XC 600
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar-computer/ACDTSLJEQ030/acer-aspire-xc-600-stationar-computer

Alienware X51 AND-4226
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar-computer/AWAND4226/alienware-x51-stationar-computer-and-4226

HØJT ANBEFALET STATIONÆR:
Acer Aspire X3 AX3995
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar-computer/ACDTSJLEQ052/acer-aspire-x3-stationar-computer-ax3995

Acer Aspire X3 AX3995 er en ret kraftig computer med sin Intel Core i7 CPU med 3,4 GHz Quad-Core, 2 GBytes dedikeret GPU RAM og 16 GB DDR3 RAM med 1600 MHz. Den trækker mere eller mindre alt.

BÆRBARE COMPUTERE:
1. Du skal ihvertfald ikke have en f**king Apple-Computer.
2. Du skal ihvertfald heller ikke have en HP-Computer.

Acer Aspire V3 15.6"
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ACNXM6AED049/acer-aspire-v3-15-6-barbar-computer-gra

Alienware 14" M14x-6521
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/AWM14X6521/alienware-14-barbar-computer-m14x-6521-sort

MSI GX60 1AC-046NE
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/MSIGX60046/msi-gx60-15-6-barbar-computer-til-gaming-sort

MSI GX60 1AC-046NE Bærbaren vil jeg højt anbefale at købe. Til den pris du giver for den får du rigtig meget. AMD Quad-Core A10-4600M APU'en er en rimelig kraftig processor. Jeg har selv en AMD Quad-Core A10 5700 APU med 3,4 GHz som kører helt perfekt. MSI'en med 16 GB DDR3 RAM er perfekt til en rigtig gaming-computer. Full HD (LED-backlit) 15,6 Tommer skærmen med høj opløsning perfekt til gaming. Og et rigtig stort Radeon skærmkort med 2 GB Dedikeret RAM. En perfekt gaming bærbar.

Og btw. Tillykke med konfirmationen.

Med venlig hilsen;
SciT3CH

PS. Hvis jeg skal owne dig i Black Ops 2 en dag, så tilføj mig som ven på steam:

Steam account navn: 'gallasebe'
Steam Player navn: 'SciXT3CH'

Hvis du ikke kan finde gallasebe på steam, så søg SciXT3CH istedet.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. april 2013 - 13:24 #7
Come on #6 det er da alt for lidt ydelse til de penge.

Med et forslag som det her, stiller jeg mig stærkt tvivlende i forhold til din viden, det kort er jo elendigt til spil.
Acer Aspire X3 stationær computer AX3995
GeForce GT620

Alienware X51 stationær computer AND-4226
Intel Core i5-3450 processor/3.1 GHz
NVIDIA GeForce GTX 660 / 1.5 GB dedikeret grafik

Igen helt ærligt!!
Den her vil jo tæve den uden at overanstrenge sig, "din" koster bare 50% ekstra.
http://www.topdata.dk/product.asp?product=8847

Flot du anbefaler AMD Quad-Core A10-4600M, den taber blot stort til Intel i5 i spil, din CPU er bedre i en kontor pc!!

De fleste af dine bud/råd er direkte dårlige, dog har du et med som er fair/godt (kun denne weekend, den er ikke 12000 værd), nemlig denne...
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar-computer/ACDTSJPEQ099/acer-aspire-predator-g3-stationar-computer-ag3620

Bærbar:
Et 730 er et omdøbt 640 kort og ret sløvt.

12000 kroner for et GeForce GT 650M, du må da ha spist svampe.

I den sidste sidder der et fint grafikkort, men det trækkes op til 50% ned af den "ringe" AMD CPU, håbløst.
For 12000 kroner kan det forsat gøres bedre.
Avatar billede Kpedroc Nybegynder
26. april 2013 - 15:23 #8
nej skal nemlig kunne transpotere men computer rundt. når man skal til ens venner eller til ens far. Og min gamle computer brænder hele tiden sammen. så søger en bærbar :)
Avatar billede SciXT3CH Nybegynder
26. april 2013 - 15:49 #9
Ja det er flot #7.
Forskellen er bare at du behøver ikke sindsygt meget processerkraft til gaming. En almindelig Intel Core Dual 2,5 GHz og et 2 GBytes grafikkort trækker spil som Crysis 3, Black Ops 2, MW3 og mange spil med 150+ fps.
Avatar billede Kpedroc Nybegynder
26. april 2013 - 16:17 #10
Ok. Faldt lige over den her. Synes selv den virker fed. Kan i experter sige noget om den ;D?http://mysn.co.uk/shop/xmg-p502.html
Avatar billede SciXT3CH Nybegynder
26. april 2013 - 16:44 #11
Well, Kpedroc. Den computer du kiggede på dér er rimelig fin.
Her er de detaljer den skal have hvis du vil have noget ordentligt ud af den:

Display:
- (Må du selv vælge)

Graphics Card:
- Nvidia GeForce GTX 670MX 3072MB GDDR5

Processor:
- Intel Core i7-3740QM Quad Core - 2.70 - 3.70GHz 6MB 45W

Thermal Compound:
- Artic Cooling MX-2 Thermal Compound

Memory:
- 8GB (1x8192) SO-DIMM DDR3 RAM 1600MHz Crucial

Hard Drive:
- 1000GB SATA-III 7200rpm HGST Travelstar 7K1000 (HTS721010A9E630)

mSATA Storage:
- (Må du selv vælge, behøves ikke)

Optical Drive:
- Blu-ray Combo (Blu-ray reader / DVD RW) - without Software

WIFI Card:
- Killer Wireless-N 1202 (with Bluetooth)

Keyboard:
- Keyboard DANISH

Warranty:
- (Du må selv bestemme hvor lang garanti du vil have på den)

Operating System:
- (Igen, må du selv om. Anbefaler Windows 7 Home Premium/Pro 64 Bit)

Office Software:
- (Det må du igen selv bestemme)

Security Software:
- Lad være med at vælge noget. Download heller Avast! Gratis.
http://www.avast.com/en-dk/index

Power Cable:
- EU Power Cable

USB Memory Stick:
- (Må du selv vælge, behøves ikke)

Extras:
- (Må du selv vælge, behøves ikke)

Det var vist det.
Samlet pris: £1200
Samlet DANSK pris: 10578kr

Håber det kan hjælpe dig.

Med venlig hilsen:
SciXT3CH
Avatar billede Kpedroc Nybegynder
26. april 2013 - 17:44 #12
Tror jeg vælger den acer aspire. :) kan du selv anbefale den?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. april 2013 - 18:06 #13
#9
Lad os da bare prøve at sætte en AMD A10-5800K - 3.8GHz - 4MB L2 op mod en i5 3570K - 3.4GHz - 1MB L2 (som ikke er Intel top CPU)

Du kigger lige på på de 4 nederste og lærer at AMD ikke er gode til Game.
http://www.anandtech.com/bench/Product/675?vs=701

At du anbefalede GT 620 fatter jeg slet ikke hvis du ved noget om pcer.

I din post #11 vælger du at upgrade CPU meget, men slet ikke GPU som er den vigtigste af de 2 når vi taler spil.

Kpedroc den du nu har fundet kan laves fin.
Grafikkort 7970m
CPU i5 3340m
RAM 2x4 GB (hurtigere end 1x8 og du får ikke brug for 16)
SSD 250 GB Samsung 840
DK tastatur
EU kabel.

£1,191.00 og absolut meget hurtigere i spil end sammensætningen i #11, samtidig med en lækker lyn hurtig SSD frem for en sløv HDD.

Du må selv overveje om du har brug for bluray eller vil tilrette andre mindre detaljer..

Vi er muligvis ude i mere kostbare pcer end du sigter efter.

Hvad er dit budget ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. april 2013 - 18:17 #14
Den må du da under ingen omstændigheder købe til spil og den pris !!!

Dens grafikkort svarer kun til et GT 640m.
Du kan nemt nå op på GTX 660m på samme (mindre) budget.

GeForce GT 640M    Scorer ca. 904
GeForce GTX 660M Scorer ca. 1,613
GeForce GTX 670M Scorer ca. 1,966
Avatar billede Kpedroc Nybegynder
26. april 2013 - 18:18 #15
Ehm man kan vel godt downloade spil og sådan. Til windows 8 ik? Er det besværligt at bruge?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. april 2013 - 18:21 #16
GeForce GT 630M    Scorer ca. 719

Nu kan du nok selv gætte hvor lavt det ene kort (620m) som SciXT3CH anbefalede dig yder.  ;-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. april 2013 - 18:24 #17
#15
Der burde ikke være den helt store forskel på det område.
Muligvis er Win 7 lidt mere stabilt/nemt at få til at køre spil problemfrit (nogen spil døjer lidt med diverse fejl under Win 8, men det er kun få)
Avatar billede Kpedroc Nybegynder
26. april 2013 - 18:28 #18
Mit budget var mellem 6-8500
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. april 2013 - 18:45 #19
Avatar billede Kpedroc Nybegynder
26. april 2013 - 18:54 #20
Kan du prøve med en billigere opgradering? 11000 er lidt for meget
Avatar billede Kpedroc Nybegynder
26. april 2013 - 18:54 #21
Er den ligeså god?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. april 2013 - 18:56 #22
Hvis du ser tiden an og holder dig til (er daglig aktiv), så dukker der nok et tilbud op så du kan sparer omkring 500-1000 kroner.

For under 14 dage siden kunne man få GTX 660m for 6499 kr.
Men det er gerne korte tilbud, som eksempelvis Aldi der (kun) i dag har en bærbar med et GT 645 til kun 3500 kroner.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. april 2013 - 19:09 #23
Den til 8000 kroner er naturligvis langsommere end den til 11000 kroner.

Den til 8000 kroner er en god middel Gamer bærbar.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. april 2013 - 19:13 #24
Den her er den som levere mest ydelse for færrest kroner, der er et GTX 670m til 7500 kroner.
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1038847/Toshiba-Qosmio-X870149.html

GeForce GT 630M    Scorer ca. 719
GeForce GT 640M    Scorer ca. 904
GeForce GTX 660M Scorer ca. 1,613
GeForce GTX 670M Scorer ca. 1,966
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. april 2013 - 19:15 #25
Den til 11000 havde jeg isat et...
Radeon HD 7970M Scorer ca. 3,799
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. april 2013 - 19:28 #26
Skal man upgrade den engelske "billigt:
CPU 31 Pund
8 GB RAM 35 Pund
HDD 10 Pund
DK tastatur 0 Pund.

Price as configured: £966.00

Så mangler der et 64 bit Windows.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. april 2013 - 19:32 #27
Samt EU kabel, men vi ender over budget.
Avatar billede Kpedroc Nybegynder
26. april 2013 - 20:21 #28
Vil du så helere anbefale den fra shark? Er den bedre?
Avatar billede SciXT3CH Nybegynder
26. april 2013 - 22:46 #29
Well. En lille computer jeg lige faldt over.

En stationær..

http://www.ebay.com/itm/Dell-Precision-T5500-2-X5550-QC-2-66GHz-SAS-Quadro-2000-24gb-SIMILAR-TO-HP-Z800-/230970137451?pt=Desktop_PCs&hash=item35c6e49b6b

Med et Quadro 2000 Skærmkort trækker den mere eller mindre alt. Forskellen på Quadro og GeForce, MSI, osv. er således:

Standard Skærmkort:
Ser du, et almindeligt skærmkort kører på en motervej med 2 spor på hver side, som kører rigtig hurtigt.

Quadro Skærmkort:
Forskellen er så at et Quadro Skærmkort har også en motervej bare med 4 spor på hver side, men kører knap så hurtigt.

Et Quadro Skærmkort er meget mere stabilt end et standard skærmkort og giver mere ydeevne til spil.

Jeg vil altid anbefale at købe stationære, og siden dine forældre åbenbart ikke bor sammen så kan du gøre således;

Køb 2 skærme. Én ved din mor & én ved din far.
Behold kassen til din stationær og flyt rundt på den når du skal
fra og til.

Du kan bruge din bærbar til skolearbejde.

---------------------------------------------------------->
Mine forældre er skilt, og jeg har kun haft råd til 1 computer indtil videre, men jeg valgte at købe en stationær.
Jeg har kun 1 skærm fordi jeg har ikke råd til en mere lige pt. så jeg har skærmen og stationæren nede i computer-kassen når jeg skal fra og til. (Skærmen er 24 tommer, cirka 7-9 CM bred)
Det går helt fint for mig, selv hvis jeg tager bussen. Kassen er godt nok lidt tung, men alligevel. (15 kg)

Med venlig hilsen:
SciXT3CH
Avatar billede Kpedroc Nybegynder
27. april 2013 - 07:22 #30
Jeg går stadig efter en bærbar. Siller nemlig meget hos venner. Og så der også efterskole g sådan 1 år snart lidt besværlogt at tage stationær med.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. april 2013 - 08:33 #31
#28
Den fra Shak er fin til dit brug, men langsommere end den fra England (som SKAL ha et minimum af upgrade- CPU og gerne RAM).

Det virker også fair da den fra England koster mest.