Avatar billede gylling Juniormester
18. april 2013 - 22:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ændre størrelsen på tekstboks

Er der en der en nem kode der kan ændre en tekstboks efter hvor mange karrter der er i en tekst.
Avatar billede fdata Forsker
19. april 2013 - 12:25 #1
Det kommer lidt an på, hvad du mener.

Hvis du bare vil sætte bredden afhængig af en fast teksts bredde, skal du ind og lege med Me.Tekstboks.Width; men da du formodentlig ikke kører i en font med fast bogstavbredde, ligger der jo en udfordring i at beregne bredden (et l fylder jo mindre end et m).

Hvis du foresiller dig at tekstboksen dynamisk skal ændre bredde under indtastningen bliver det mere langhåret. Normalt kender Access jo først den nye værdi, når du forlader feltet. Du skal altså løbende - for hvert tastetryk - opdatere feltet (og flytte cursoren hen efter sidste tegn).

Med andre ord: Svaret på dit spørgsmål ("er der en nem kode") må være: Nej.
Avatar billede gylling Juniormester
29. april 2013 - 21:39 #2
Det er i en raport.

Felt kan varige fra tomt op til 300 karakter
Avatar billede fdata Forsker
01. maj 2013 - 11:55 #3
Ja, så har du jo netop problemet, idet du både skal vurdere hvilke bogstaver, der indgår, og fonten, du bruger.
Hvis dit felt f.eks. indeholder 10 tegn, er der jo stor forskel på bredden af llllllllll og LLLLLLLLLL (små og store L'er).

Der ligger nogle forslag på nettet. F.eks.:
http://www.dbforums.com/microsoft-access/1213941-resizing-textbox-report.html
... men det er altså en smule langhåret og bestemt ikke en "enkel" standardfunktion

Og så bare af nysgerrighed: Hvorfor vil du ændre bredden af feltet?
Avatar billede gylling Juniormester
03. maj 2013 - 08:57 #4
Da svarene ligge i en tabel og i raporten bruger sammen flet til at vis savr.

Et svar ja være ja og næstesvar kan være en tekst på "xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx"

Håber du kunne brue svaret
Avatar billede fdata Forsker
04. maj 2013 - 14:48 #5
Hm. Forstår ikke helt problematikken.
Kan du ikke bare oprette en tekstboks, der ser fornuftig ud mht. bredden og er 1 linje høj. Så kan du sætte KanStrækkes til Ja (Egenskaber/Format) på både feltet og Detaljesektionen.
Avatar billede gylling Juniormester
04. maj 2013 - 20:49 #6
fdata smide lige et svar
Avatar billede fdata Forsker
05. maj 2013 - 19:21 #7
Here you go - men fik du løst dit problem?
Avatar billede gylling Juniormester
06. maj 2013 - 22:32 #8
jep nu virker det pefekt
Avatar billede fdata Forsker
06. maj 2013 - 23:33 #9
Super - og tak for point ;O)