Avatar billede icloudzz Nybegynder
18. april 2013 - 22:28 Der er 4 kommentarer

hjælp til lyd fra fjernsyns skærm

har lige købt et nyt 50 tommer LG tv men da jeg ville slutte nogle andre højtalere til var det eneste output SPDIF og jeg har aldrig rodet med den slags før, har læst mig frem til jeg skal bruge en forstærker. En der har en hurtigt step by step til hvordan jeg kan få sluttet de højtalere til?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
19. april 2013 - 00:12 #1
1. En forstærker der har SPDIF indgang.
2. En kabel mellem TV og forstærker.
3. Forbind højtalere til forstærkeren.
4. Vælg SPDIF (eller digital eller hvad det hedder) på forstærkeren
5. Aktiver mulighed SPDIF i TVets menu.
Avatar billede Kochens51 Praktikant
19. april 2013 - 09:20 #2
Hvilke højtalere taler du om, er de aktive med egen forstærker eller bare almindelige uden? Der er 2 muligheder med dit LG50. Enten optisk udgang på TV, som tilsluttes forstærker med optisk indgang. Den anden mulighed er HDMI tilslutning mellem forstærker og TV. Så ja, du skal have en forstærker tilsluttet dine højtalere.
Avatar billede Kochens51 Praktikant
19. april 2013 - 11:05 #3
Ups! Den med HDMI er en fejl.Men hvis der er en udgang til høretelefoner på dit tv, kan den til nød benyttes.
Avatar billede icloudzz Nybegynder
24. april 2013 - 14:21 #4
Beklager jeg har ikke lige haft tid til af være på computern i et stykke tid, har kigget lige rundt omkring på nettet og synes ikke jeg kan finde noget, Nogle der ligger inde med et link til en god forstæker der kan tage imod SPDIF?