Avatar billede frem-ad Professor
18. april 2013 - 16:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

De gamle spil på windows 8

Jeg køre med Windows 8, der er noget jeg mangler meget.

De andre pc'er (om de har kørt med XP - 7) jeg har haft, der har jeg altid brugt spille kategorien meget, primært backgammon men også 7 kabale og hjertefri.
Men hvordan får jeg dem ind på Windows 8, jeg har prøvet med backgammon og søge via Google men de eneste free jeg kunne finde er hvor jeg spiller mod pc'en det gider jeg ikke så heller være fri.
Er der en måde og få den gamle spille mappe vi kender fra de andre Windows over til Windows 8, jeg synes jeg har kigget i Store men synes ikke der var noget
Avatar billede jensenjs Juniormester
18. april 2013 - 16:51 #1
De ligger i appstore, der kan du hente og dem.
Avatar billede frem-ad Professor
18. april 2013 - 17:29 #2
jeg synes jeg har set rigtige mange gange, men jeg synes ikke jeg an finde det
Avatar billede frem-ad Professor
18. april 2013 - 18:00 #3
I den der heder -microsoft solitaire Collection- kan jeg se indeholder de fleste kort spil de har bare fået nogle mærkelig navne men det går. Men min backgammon
Avatar billede jensenjs Juniormester
18. april 2013 - 22:20 #4
Ja solitare collection har det hele inden for kort som før+

Men nu har jeg godt nok gennemheglet MS på kryds og tværs.
Der er ikke et gratis MS backgammon til W8

Men der er  Backgammon pro
Det har 2 player mode.
Læs om det her.
http://bzapps.net/work/backgammon-pro/
Avatar billede frem-ad Professor
19. april 2013 - 16:01 #5
Den har jeg set men jeg kan bare ikke finde den i Store. for hvis du trykker på download til Windows 8 i det link du har med kan du se den skal hentes via store.
Så jeg ved det ikke
Men smid svar så får du pointene, så må jeg bare holde øje med store for den må da komme på et tidspunkt, for vi er da mange der spiller Backgammon og så håber jeg på den bliver mod rigtige spiller som vi kender fra de andre Windows.
Avatar billede jensenjs Juniormester
19. april 2013 - 16:35 #6
OK svar
Held og lykke med søgningen
Avatar billede jensenjs Juniormester
19. april 2013 - 16:35 #7
en gang til
Avatar billede jensenjs Juniormester
19. april 2013 - 17:11 #8
Glemte lige, i store skriver du bare backgammon og så kommer den frem, hos mig som den første.
Avatar billede frem-ad Professor
19. april 2013 - 19:17 #9
Jeg kan ikke engang finde ud af hvordan man søger i store. For når jeg åbner Store appen kan jeg inddele det efter pris type men ingen søge funktion
Avatar billede jensenjs Juniormester
19. april 2013 - 20:09 #10
Fra Metro tryk på store
Så kommer store frem
Her begynder du bare at skrive, så kommer søgemenuen frem, og den er automatisk på ikonet store, så det er der den søger.

Du kan også
Hvis du ikke har touch skærm, så flyt musen op til højre.
Så kommer charms menuen frem (det hedder den godt nok :-)
Her trykker du på den Lup der er øverst.
Og herfra kan du igen vælge hvilke/hvad den skal søge under.
Avatar billede jensenjs Juniormester
19. april 2013 - 20:11 #11
Har du touch skærm, så trykker du helt ude til højre og trækker til venstre så kommer menuen også frem.