Avatar billede per2edb Praktikant
11. april 2013 - 12:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

LinkMasterFields /LinkChildFields

Jeg har et felt med navnet: FirmaId på formen: BaseForm
Værdien herfra skal tildeles Subformen:BaseSubform

Lægger jeg FirmaId i subformens over/underordnet felt virker det korekt.
Jeg skal imidlertid have linket lagt i en buttom på BaseForm(Årsag jeg skal kunne benytte forskellige link)

Jeg benytter disse koder:

Forms!BaseForm!BaseSubform.LinkMasterFields = FirmaId
Forms!BaseForm!BaseSubform.LinkChildFields = FirmaId

Det firker ikke. Jeg får spørgsmålet: indtast parameterværdi. På boksen står den korrekte værdi af FirmaId

Kan i hjælpe?
Avatar billede per2edb Praktikant
12. april 2013 - 10:06 #1
Jeg spurgte om det samme 12 Nov.Svarene herfra har jeg brugt til ovenstående men det virker ikke. Kan i hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2013 - 11:23 #2
Forstår ikke helt anvendelsen, men ja, man kan godt 'bruge forskellige links' - ændre master/child dynamisk.

Hvis BaseSubform er navnet på underformular kontrolelementet på hovedformen er udtrykket rigtigt nok.

Hvis BaseSubform ALENE er navnet på underformularen kan udtrykket ikke beregnes under kørsel - men det forløb med indtast parameterværdi boks forstår jeg ikke i den sammenhæng.
Avatar billede per2edb Praktikant
12. april 2013 - 12:20 #3
Hej og tak for svaret som jeg ikke forstår.
Det er svært så jeg prøver at "Få det ned på jorden"

Jeg har en form med navnet: BaseForm
Her ligger et felt med navnet: FirmaId
Jeg har på formen BaseForm en subform med navnet: BaseSubform
BaseSubform har tilsvarende et felt FirmaId
Inde i BaseSubform kan jeg fint forbinde de 2 FirmaId'er MEN:

Jeg har også andre variabler såsom OrderNr osv der ligeledes ønskes linket mellem form og Subform. Det styrer jeg fra formen
hvor jeg har en knap(Buttom) hvor jeg i Klik event har lagt:

Forms!BaseForm!BaseSubform.LinkMasterFields = FirmaId
Forms!BaseForm!BaseSubform.LinkChildFields = FirmaId

i den ene knap og:

Forms!BaseForm!BaseSubform.LinkMasterFields = OrderNr
Forms!BaseForm!BaseSubform.LinkChildFields = OrderNr

i den anden osv. Håber dette hjælper
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2013 - 14:54 #4
Det burde virke!

Der kan jo være flere ting der driller. Er det det med forskellel på kontrolelement- og formularnavn du ikke forstår i #2 har jeg her begået et eksempel
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxhbWFpbHVzZXJ8Z3g6MzM2MmZiNWYwZDcwNmNiMw
Avatar billede per2edb Praktikant
12. april 2013 - 15:12 #5
Hej
Jeg fik 2 separate forme?
Der er ingen link?
Jeg har en form med en subform
Venligst uddyb
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2013 - 15:20 #6
form base er med subform - det skulle den gerne fortsat være efter konvertering til 2007
Avatar billede per2edb Praktikant
12. april 2013 - 16:15 #7
Bravo det virker
Jeg kunne se hos dig det skulle være:

Mit:
Forms!BaseForm!BaseSubform.LinkMasterFields = FirmaId
Dit der virker
BaseSubform.LinkMasterFields = "FirmaId"
Altså 2 steder med fejl
1000 tak for hjælpen. Du får masser af point

Nb
Er der nogen der kender link til firmaer der har/sælger færdige løsninger til feks:
Gantt (Har bandwood men ikke godt)
Kommikation med outlook
Print af form side
Flotte fakturaer
osv
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2013 - 18:52 #8
Det var rart for dig at det kom til at virke, men jeg vil donere dine point tilbage til dig igen, hvis du vil gøre forummet den glæde at bidrage til emnets belysning med denne lille ting: (håber du kan oversætte til access 2007)

I databasen->menulinie->funktioner->analyser->strukturvisning->fane formularer->afkryds baseForm->ok

Herefter - så det muligt at klippe-

menulinie->word ikon->udgiv med word

Rul ned til afsnittet: Underformular/underrapport
klip ud og list det her i forrummet - lav det som svar til at lukke med.
Avatar billede per2edb Praktikant
12. april 2013 - 19:51 #9
hej
Jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe men hvor er menulinie ...
I hvilket program og Hvor?
Avatar billede per2edb Praktikant
13. maj 2013 - 13:25 #10
afsluttet