Avatar billede maddog_em Nybegynder
09. april 2013 - 07:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med "Søg efter post" i formular

Hej

Jeg har oprettet en Tabel, en formular og en Makro.

Makroen AutoExec åbner Formularen New_Case når der klikkes på databasefilen.
New_Case får data fra Tabellen Cases, i formularen har jeg indsat en "Søg efter post" knap - denne knap virker fint hvis jeg manuelt åbner formularen, men hvis jeg lader AutoExec åbne formularen kommer denne fejl:
"Kommandoen eller handlingen 'Søg' er ikke tilgængelig nu"

Grunden til at jeg har valgt løsningen med AutoExec er at brugerne ikke behøver at skal finde den rigtige formular - tingene virker mere overskueligt når det er klar til at taste med det samme

håber der er en som kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2013 - 11:33 #1
prøv om det gør en forskel ved istedet at vælge formularen som startformular (måske menuline->funktioner->start)
Avatar billede maddog_em Nybegynder
09. april 2013 - 12:06 #2
@brugerekspert:
Det hjælper desværre ikke - er der en anden måde at lave wildcard søgning end den der ligger under standard mulighederne når der oprettes knapper.

evt en der kan hjælpe med en makro der dur til dette...
Avatar billede maddog_em Nybegynder
12. april 2013 - 11:35 #3
@brugerekspert:

smid et svar - jeg fik det løst via nogle hjælpe filer jeg fandt da jeg blev ved med at prøve dit forslag
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2013 - 13:44 #4
Luk selv, gerne med en lille uddybning af hvad du fandt ud af i disse hjælpefiler som muliggjorde søgning efter post - gider ikke at blive skambelønnet for ingenting.
Avatar billede maddog_em Nybegynder
29. april 2013 - 07:57 #5
Når man åbner en ny formular i dialogboks visning er det ikke alle de indbyggede funktioner der virker, disse er man nød til at lave egne makroer i stedet for