Avatar billede Dansetossen Nybegynder
27. marts 2013 - 09:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Program til mixe og optage musik?

Jeg underviser i dans og har brug for et program (et gratis) til at mixe flere stykker musik og gemme resultatet.
Det kan være 1 minut af et musikstykke, 34 sekunder af et andet, osv.
Det er mp3-filer jeg har på en pc med windows.
Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede chalde Seniormester
27. marts 2013 - 10:39 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2013 - 10:42 #2
Hej og velkommen til.
Jeg havde prøvet at lege lidt med Virtualdjhome free:
http://www.virtualdj.com/
Har den selv på min pc. Den kan optage det som du selv mixer fra pulten og optager i op til en kvalitet på 320 kbit på mp3.
Wav er også en mulighed, men her bliver filerne hurtigt store.
Fra mappen du har musikken i trækker du filerne op i afspillerne der så gøres klar medens det andet afspilles. Du kan flytte sporet ved at dreje på pladespilleren der hvor du vil hen. Der skulle være en mulighed med at høre dette over høretelefoner, men det har jeg ikke eksperimenteret i.
Jeg har selv version 7 på min pc, som er ældre end den der linkes til.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2013 - 10:47 #3
Du kan så med crossfaderen skifte mellem de to spor, så overgangen sker flydende.
Du skal dog have forberedt dine numre, så du kan nå at gøre det, da det hele sker "live".
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2013 - 10:49 #4
Bliver resutatet som ønsket skulle programmet kunne brænde resultatet ud på cd.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. marts 2013 - 10:52 #5
Vil anbefale du laver en mappe kun med de filer du skal bruge til dit projekt, da du hurtigere kan skifte mellem numrene.
Avatar billede Dansetossen Nybegynder
03. april 2013 - 20:41 #6
Tak for svar begge to.
Jeg har valgt at arbejde videre med dit forslag 220661. Det er ikke helt godt endnu men jeg prøver.
Tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 21:35 #7
Velbekomme.
Lægger et svar til lukning:
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo