Avatar billede zentobi Nybegynder
22. marts 2013 - 01:25 Der er 3 kommentarer

dual boot af windows 8 problem

Hej jeg sidder lidt med et problem som jeg håber i kan løse :)

Mit problem er at jeg ikke kan boote fra win 8. Har installeret den på en anden partition osv. men når min cpu starter op så starter den blot fra win 7, uden valget om dual boot.. JEg har installeret win 8 med et boot ready usb stick. Ved ikke om det var en fejl men da den var færdig med at installere og skulle genstarte for første gang fjernede jeg usb'en. Dette gjorde jeg da jeg tænkte den ellers ville boote fra usben igen og dermed komme ind i installationsdelen igen.

Jeg har prøvet at gå ind i reparationsdelen på win 8 "cden" men når den så booter igen så booter den enten tilbage til installationsdelen eller til win 7.

Any clues? det rimelig irreterende må jeg medgive :(
Avatar billede Biotwix Nybegynder
22. marts 2013 - 08:46 #1
hvad så hvis du bruger F8 og vælger den harddisk du har windows 8
på ?. Tænker mere for at sikrere os at det er installeret korrekt :)
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2013 - 09:11 #2
Prøv Startknappen gå ind i "Kør" og skriv msconfig, åben den som hedder Boot. Der skal begge styresystemer stå - hvis de er der.
Avatar billede zentobi Nybegynder
22. marts 2013 - 13:56 #3
Problemet er løst. Sådan da.. hentede et program der hed dual-boot repair også kunne jeg boote. Nu kommer så det næste problem som jeg håber i kan hjælpe med.. Jeg kan ikke logge ind fordi den siger administrator er disabled. Nogen ide hvordan jeg løser det? (har prøvet google men det giver mig bare en masse betalingsprogrammer)