Avatar billede martinml Nybegynder
20. marts 2013 - 21:30 Der er 6 kommentarer

Mærket på bærbaren, hvor meget har det at sige?

Hej alle sammen
Jeg skal bruge en bærbar til gaming og senere hen data behandling, når jeg stater på ingeniør studiet, så den skal kunne trække lidt.
Men hvor stor betydning har mærket på ens bærbar, at sige i forhold til hvor god den er?
Jeg har fundet en Medion der er efter hvad jeg kan se, markant bedre end MSI?  Skal jeg være bange for at købe den, da jeg ikke kender mærket eller hva?

Her er dem jeg har fundet:

Medion Erazer X6823: http://www.edbpriser.dk/baerbar/medion-erazer-x6823-md-98314-id-7193080.aspx¨

MSI GE70 0ND 245NE: http://www.edbpriser.dk/baerbar/msi-ge70-0nd-245ne-id-7116721.aspx

Lenovo IdeaPad Y500 9541: http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-ideapad-y500-9541-id-7047703.aspx

ASUS N56VZ S4254H: http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-n56vz-s4254h-id-7047709.aspx
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. marts 2013 - 21:41 #1
Glem:
ASUS N56VZ S4254H
Lenovo IdeaPad Y500 9541
Deres grafikkort er ikke gamer, et stk. GT 650m.

MSI GE70 0ND 245NE
Kan gå an som minimum, et stk. GTX 660m.

Medion Erazer X6823
Fair men ikke imponerende gamer pc, et stk. GTX 670mx.

Denne er "mærkevare" og matcher ydelsen hos Medion pcen, to stk. GT 650m.
http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-ideapad-y500-9541-id-7172965.aspx

Jeg ville nok selv foretrække dem fra bunden og op (selvom Medion slås hårdt for sagen)

Medion har vi lige diskuteret, der erklærede jeg mig enig.
Discount !!  Både ja og nej, indmaden er ganske udmærket og fuld på højde med andre fabrikater, men udseende og plastikkvaliteten kanne være bedre.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. marts 2013 - 21:44 #2
PS. Lenovo har aktiemajoriteten i Medion og påvirker deres produkter i en efterhånden mere positiv retning (men de har lidt vej endnu).
Avatar billede martinml Nybegynder
20. marts 2013 - 21:56 #3
Mange tak for kommentaren.  Må erkende jeg ikke har så godt styr på hvilke mærder der er gode og dårlige indefor bærbar.  Altid dejligt at blive klogere.
Har lige et par spørgsmål til.
* Hvordan fungere det når der er to grafikkort, hvor meget bedre er de to GeForce GT 650M i forhold til et GTX 670mx?

* Spindelhastighed er lidt laver på den Lenove du forslår.  Har det nogen betydning i forhold til hvor god den er til krævende ingeniør programmer?  Skal sige jeg ikke ved hvilket programmer, jeg helt præcis kommer til at skulle bruge.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. marts 2013 - 22:02 #5
Optimalt slår 2 GT 650m et GTX 670mx, men det er meget lille margen, du kan finde spil hvor billedet vil vende.
Nogle gamle spil understøtter ikke SLI og der vil GTX 670mx vinde stort.

Du kan altid smide en SSD i hvis du en dag føler det behov.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. marts 2013 - 11:54 #6